logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Warren Buffet

3 wskazówki marketingowe od samego Warrena Buffeta

Taktyki marketingowe
Źródło:



Większość ludzi słysząc nazwisko Warren Buffet ma na myśli legendarnego inwestora i miliardera. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że Buffet świetnie zna się na marketingu. Co więcej pomaga on firmom, w które inwestuje, nie tylko dając gotówkę, ale często doradza im także w marketingu.

O tym jaką "wartość dodaną" do inwestycji w sieć sklepów ze słodyczami See's Candy Shops wniósł Warren Buffet najlepiej świadczy list, który napisał on do prezesa See's Candy Shops 13 grudnia 1972 roku czyli tuż po zakupie tej firmy. W liście tym Warren Buffet nakreślił 3 inicjatywy marketingowe, które See's Candy Shops musi podjąć, jeśli chce się rozwijać:

1. Luksusowe opakowanie

Warren napisał: "Na ludzi wpłynie nie tylko to, jak smakują nasze słodycze, ale także to, co usłyszą o nich od innych osób oraz samo „środowisko handlu detalicznego”, w którym te słodycze się pojawiają. Te ostatnie obejmuje zamknięcie sklepu, sposób pakowania, stan, w jakim się pojawia, oraz otaczający towar. Tak jak The New Yorker (magazyn) tworzy inne „środowisko redakcyjne” dla reklamy Lord & Taylor niż Village Voice, tak otoczenie, w którym oferowane są nasze słodycze, wpływa na mentalne – a nawet gastronomiczne – wrażenie naszej jakości przez potencjalnych klientów. W naszych sklepach można zobaczyć pudełka naszych cukierków umieszczona na ladzie z 25 innymi ofertami tanich cukierków i innych produktów."

Można powiedzieć, że Warren Buffet to prawdziwy marketingowiec! Natychmiast po wejściu do sklepu zauważa, że cukierki See's Premium umieszczone obok tanich cukierków w masywnych, brzydkich pudełkach dewaluują markę See's Candy!

Do Ciebie: Zadaj sobie pytanie, z czym kojarzysz swój produkt lub markę, co dewaluuje Twoją markę? Czy jest to pracownik, który nie ma najlepszego wizerunku na portalu społecznościowym? Czy jest to strona produktu, na której znajdują się najdroższe produkty tuż obok tych najtańszych?

2. Edukacja

Buffet rozumie, jak ważne jest edukowanie klienta docelowego o prawdziwej wyjątkowości produktu. Dokłada wszelkich starań, aby tak się stało.

Oto co napisał: "Być może moglibyśmy mieć małą książeczkę zatytułowaną „Najsłynniejsza kuchnia na świecie” lub coś w tym rodzaju. Coor's (piwo) czerpie wiele korzyści z faktu, że całe ich piwo pochodzi z jednego browaru i myślę, że z produktami o geograficznej wyjątkowości wiąże się pewna tajemniczość. Może winogrona z jednej małej osiemdziesięciohektarowej winnicy we Francji są naprawdę najlepsze na całym świecie, ale zawsze miałem podejrzenie, że około 99% tego jest w tylko w opowiadaniu o tym, a 1% w samym piciu. Być może będziemy w stanie opowiedzieć całkiem niezłą historię o małej kuchni w Kalifornii, która stała się kuchnią znaną na całym świecie. Jeśli przygotowujemy coś w tym stylu, powinno to być bardzo dobrze zrobione i powinno stać się podstawą legendy, która w końcu będzie chciała rozprzestrzenić się po kraju. Taka książeczka wraz z naprawdę klasową ekspozycją... mogłaby raczej poprawić nasz wizerunek, niż go umniejszyć…".

Do Ciebie: Zadaj sobie pytanie odnośnie tego jak możesz poprawić swoją stronę "O nas". Jeśli masz sklep internetowy sprzedający buty, może warto dodać do każdej sprzedawanej pary butów małą broszurkę przedstawiającą dokładny proces tworzenia produktu wraz ze zdjęciami pokazującymi troskę i miłość, które wkładasz w te buty.

3. Lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja

Dalej Buffet w swoim liście pisał: "Powinniśmy nałożyć ograniczenia terytorialne na franczyzę... Powinna być bardzo trudna do zdobycia, dostępna okresowo, a potem (dla klientów) najwyraźniej tylko w ograniczonych ilościach."

Warren Buffet mówił też, żeby nie umieszczać sklepów w miastach, w których sklepy ma konkurencja. Mówił, że jeśli chcemy sprzedawać nasze cukierki jako cukierki luksusowe, to nie wystarczy poprawić opakowania, przestać sprzedawać inne cukierki w naszych sklepach i edukować naszych klientów o „mistyce” tego, jak to jest zrobione, ale musimy sprawić, by klienci poczuli się ekskluzywnie.

Do Ciebie: Zadaj sobie pytanie, w jaki sposób możesz dodać do swojego produktu tą nutę ekskluzywności. W jaki sposób możesz dodać nieco „trudności do zdobycia” produktu do swojego procesu zakupowego? Może możesz wprowadzić jakąś ofertę limitowaną albo listę oczekujących? Czy możesz być znany z tego, że nigdy nie robisz wyprzedaży jak Louis Vuitton?