logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Strach vs Nadzieja

Nadzieja sprzedaje lepiej niż strach

Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Istnieje powszechne błędne przekonanie w marketingu, że wykorzystanie strachu pomoże Ci sprzedać więcej swoich produktów lub usług.

Oczywiście, istnieją taktyki marketingowe, takie jak pilność, rzadkość, FOMO (Fear Of Missing Out) i dowód społeczny, które mogą oddziaływać na psychikę kupującego. Nie ma nic złego w używaniu tych taktyk, aby twoje produkty lub usługi były bardziej atrakcyjne.

To, o czym mówię, to taktyki siania strachu, które mają sprawić, że ludzie poczują się niekomfortowo, źle i staną się niespokojni.

Strach jest taktyką sprzedaży słabego człowieka. Z kolei wykorzystanie nadziei zrobiło z wielu ludzi milionerów - znaczenie więcej niż strach kiedykolwiek uczyni.

Dlaczego taktyka siania strachu jest mało skuteczna:
Sprzedajesz jednorazowemu nabywcy - strach nie sprawia, że ludzie wracają po więcej, bo nie tworzy on lojalności. Strach tworzy przymus.
Kupujący podejmują tylko krótkoterminowe decyzje - ludzie w strachu nie podejmą długoterminowych decyzji, gdy są w stanie strachu. Ich decyzje mają na celu jedynie zniwelowanie postrzeganego zagrożenia.

Przestraszony klient jest klientem przelotnym. Dziś jest, a jutro go nie ma.

Dlaczego taktyka dająca ludziom nadzieję ma przyszłość w marketingu:
Nadzieja daje ludziom ideał, do którego mogą dążyć - jeśli Twoja sprzedaż bazuje na nadziei to wszystko co robisz, to pokazujesz klientowi lepszą wizję przyszłości albo kim ten klient może się stać w przyszłości.
Ludzie są zainteresowani lepszym światem - większość ludzi jest skłonna zainwestować w produkty lub usługi, które stworzą lepsze życie dla nich samych, ich społeczności i ich rodzin.
Ludzie będą bardziej skłonni do bycia stałymi klientami - nadzieja sprawia, że w najlepszym interesie ludzi jest kontynuowanie zakupów czegoś, co poprawia ich życie.

Model biznesowy oparty na nadziei może utrzymywać się przez dziesięciolecia.

Biznes zbudowany na dobrych intencjach, długoterminowej wartości i optymizmie na przyszłość wymaga mniej zmian i generuje bardziej spójne przepływy pieniężne.

Z kolei modele biznesowe oparte na strachu nigdy nie będą spójne, ponieważ zawsze jest coś nowego, czego można się bać.

Strach może sprawić, że szybko zarobisz pieniądze, ale to nadzieja może uczynić Cię naprawdę bogatym.