logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Steve Jobs

Ponadczasowe lekcje marketingu od Steve'a Jobsa

Taktyki marketingowe
Źródło:



Matt Gray czyli guru o Twittera podzielił się listą ponadczasowych lekcji marketingu, które zaczerpnął od samego Steve'a Jobsa (Apple). Oto one:

1.Historie sprzedają
Solidna historia może zainspirować każdego. Dlatego Steve Jobs zaszczepił w nas te podstawowe przesłania:
• Miej wielkie marzenia
• Myśl inaczej
• Zmieniaj świat
I to działa do dziś.

2.Sprzedawaj wyniki, nie funkcje
iPod nie tylko odtwarza muzykę. iPod to:
• Muzyka na wyciągnięcie ręki
• Artysta w Twoich rękach
• Mobilna przyjemność
Ale najbardziej znany jest ze sloganu: To 1000 piosenek w Twojej kieszeni.

3.Reprezentuj coś
Firma Apple położyła podwaliny pod swoje wartości.
• Przypisanie (opowiadanie się za czymś)
• Empatia (zrozumienie)
• Skupienie (podwójna koncentracja)
Te wartości napędzały Apple. Dały Ci coś, do czego mogłeś dążyć (używając ich produktu).

4.Ambitna misja i fani
Steve Jobs wiedział dwie rzeczy: Apple miało ambitną misję oraz jego pierwsi fani byli pełni pasji i szczerzy. Podwoił więc wysiłki wykorzystując opowiadanie historii do zbudowania ruchu. To dlatego:
• Istnieją tysiące blogów Apple
• Przy każdej premierze ustawiają się kolejki

5.Marketing oparty na produktach
Tworzenie produktów przez Apple jest legendarne. Jobs rozumiał, że legendarne marki opierają się na produkcie, a nie na marketingu. Kultura Apple opiera się na sprzedaży poprzez produkt, a nie reklamę czy opakowanie.

6.Zlokalizuj wroga
Apple było mistrzem w kontrpozycjonowaniu wobec PC (PeCetów - komputerów stacjonarnych). Tak właśnie powstała słynna reklama z 1984 roku:
• Przedstawiała użytkowników PC jako bezmyślne trutnie
• PC kojarzony z postacią wielkiego brata
• Apple przedstawiony była jako młody, energiczny i bohaterski

7.Wygoda zdobywa rynek
Zauważ, jak łatwo jest korzystać z produktów Apple:
• iCloud automatycznie synchronizuje dane
• Słuchawki AirPods płynnie się łączą
• iPhone'y działają od razu po wyjęciu z pudełka
0% tarcia, 100% przyjemności. Ludzie uwielbiają najlepsze funkcje stworzone przez Apple.

8.Stwórz odpowiedni obraz dla Twoich odbiorców
Jedna z najbardziej znanych reklam Apple przedstawia:
• Martina Luthera Kinga Jr.
• Muhammada Ali
• Alberta Einsteina
Jobs nazwał ich "wariatami, odmieńcami, awanturnikami". W ten sposób zainspirował Cię, abyś aspirował do bycia takim jak oni (i to zadziałało).