Jeff Bezos i Era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko

The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon


Autor: Brad Stone



14 min czytania
10 rozdziałów



Spis treści:
1. Czego mogę się dowiedzieć? Ucz się od założyciela „Sklepu ze wszystkim”.
2. Wszystko dla klienta: niepodzielne skupienie uwagi na obsłudze i komforcie
3. Mniej znaczy więcej: zawsze można oszczędniej.
4. Nietypowo, ale skutecznie: kultura korporacyjna jakiej nie było.
5. Nie jutro, ale za lat 20 – znaczenie myślenia długoterminowego.
6. Poza Amazonem: prywatne inicjatywy Bezosa.
7. Uczenie się na błędach: nagroda dla działających i odważnych.
8. Więcej niż myślisz: oferty w niespodziewanych miejscach.
9. Droga do Sklepu ze Wszystkim: zawsze gotowi na niespodzianki.
10. Podsumowanie

Streszczenie

Pomimo tego, że Amazon jest dziś firmą wartą miliardy dolarów, jej początki były skromne. Od założenia firmy w swoim garażu, Jeff Bezos był zmotywowany wielką wizją stworzenia Sklepu ze wszystkim, tj. z różnorodnymi produktami, która z czasem została zrealizowana. Skupiając się po równo na firmie i jej założycielu, autor opisuje, w jaki sposób Bezos przekuł swoje marzenia w rzeczywistość. The Washington Post oraz Forbes nazwały The Everything Stone najlepszą książką 2013 roku.

Dla kogo?

  • Dla każdego zainteresowanego historią megasklepu Amazon.

  • Dla każdego, kto chce dowiedzieć się, co wyróżnia Jeffa Bezosa spośród innych ludzi.

  • Dla każdego zainteresowanego prowadzeniem biznesu.

O autorze

Amerykański dziennikarz specjalizujący się w tematyce ekonomicznej. Autor artykułów poświęconych światowym liderom postępu technologicznego, m.in. takim gigantom jak Apple, Google, Facebook, Twitter, Yahoo i Amazon. Pracuje w „Bloomberg Businessweek”; wcześniej był reporterem „New York Timesa” i „Newsweeka”. Napisał trzy książki – Gearheads: the Turbulent Rise of Robotic Sports, Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko, wyróżnioną przez „Financial Times”, „Washington Post”, dwutygodnik „Forbes” oraz wiodący bank inwestycyjny świata Goldman Sachs tytułem Książki Roku 2013, a ostatnio ukazała się także książka The Upstarts: How Uber, Airbnb, and the Killer Companies of the New Silicon Valley are Changing the World.