To jest marketing!

This Is Marketing: You Can't Be Seen Until You Learn to See


Autor: Seth Godin



19 min czytania
10 rozdziałów



Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Poznasz filozofię marketingu na miarę Ery Internetu.
2. Masowe reklamy miały sens w momencie, kiedy u szczytu popularności były masowe środki przekazu, teraz, w dobie Internetu, nie mają go już one zbyt wiele.
3. Reklama w Internecie ma wiele przyciągających nas cech, ma ona jednak również swoje ograniczenia.
4. Aby stworzyć coś co warto kupić, poznaj podstawowe ludzkie potrzeby lub pragnienia oraz upewnij się, że twój produkt właśnie je zaspokaja.
5. Twoja grupa docelowa powinna dzielić potrzebę, którą zaspokaja twój produkt oraz być otwarta na zmiany.
6. Możesz odnaleźć swoich odbiorców zajmując pozycję nietypową dla reprezentowanego przez ciebie zbioru wartości.
7. Aby zamienić swoją grupę docelową w posłuszne ci plemię, mów do nich językiem odzwierciedlającym ich wspólny światopogląd.
8. Możesz popchnąć członków swojego plemienia do działania, podważając ich status społeczny w sposób budzący napięcie.
9. Efekt sieci zapewnia potężną drogę do zbudowania mostu pomiędzy twoimi pierwszymi fanami, a ogółem społeczeństwa.
10. Podsumowanie

Streszczenie

„To jest marketing!” (2018) to książka rozpoczynająca się dość prowokującym stwierdzeniem, które mówi, że ogólny kształt znanego nam marketingu zmienił się znacząco w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, jednak my sami nie dostosowaliśmy odpowiednio naszego myślenia o nim. Nasz mentalny model marketingu nadal umieszcza w jego epicentrum reklamę – co w dobie Internetu, nie ma już jednak zbytniego sensu. Potrzebujemy nowej filozofii.

Dla kogo?

  • Marketingowców szukających nowych pomysłów i inspiracji

  • Marketingowych sceptyków czekających na swoje zwycięstwo nad tą dyscypliną

  • Marketingowych oponentów pragnących uchronić się przez manipulacją

O autorze

Seth Godin jest odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, pedagogiem, autorem i mówcą na temat marketingu i przywództwa. Założył dwie firmy, Squidoo i Yoyodyne. Napisał również 18 książek. Prowadził szereg warsztatów marketingowych, seminariów i kursów. Jest autorem bardzo popularnego bloga 'Seth’s Blog'.