Wizjonerskie organizacje: Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych

Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies


Autorzy: Jim Collins, Jerry I. Porras



15 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Spółki wizjonerskie mogą nas wiele nauczyć. Dowodem na to jest ich widoczny, nieustający sukces.
2. Firmy wizjonerskie są jak maszyny, które nieustannie wytwarzają wspaniałe produkty i kształtują świetnych liderów.
3. Kluczem do sukcesu nie jest pogoń za pieniędzmi, a podążanie za własną filozofią.
4. Firmy wizjonerskie zachowują swoje kluczowe ideologie, jednocześnie nieustannie stymulując postęp i doskonalenie.
5. Wizjonerskie firmy stawiają sobie do realizacji duże, śmiałe cele, aby wspierać postęp.
6. Organizacje wizjonerskie są prawie elementami kultu- nowi pracownicy szybko dają się wciągnąć ideologii firmy lub szybko z niej odchodzą.
7. Wizjonerskie firmy zawsze posiadają liderów najwyższej klasy.
8. Wizjonerskie firmy sprzyjają postępowi ewolucyjnemu oraz zachęcają do eksperymentowania.
9. Wizjonerskie firmy nie tylko rozmawiają - ale także prowadzą konkretne działania na rzecz wdrażania swoich filozofii.
10. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

„Built to Last” (1994) przygląda się 18 niezwykłym i szanowanym firmom, aby zrozumieć, dzięki czemu prosperują one od dziesięcioleci, a w niektórych przypadkach nawet od prawie dwóch stuleci. To przełomowe studium ukazuje proste, ale inspirujące różnice, które odróżniają te wizjonerskie firmy od ich mniej udanych konkurentów.

Książka jest przeznaczona dla wszystkich- od dyrektorów generalnych po pracowników szeregowych, od największych przedsiębiorstw, po firmy rozpoczynające działalność i prowadzące fundacje charytatywne. Zawarte tu ponadczasowe porady pomogą czytelnikom odkryć, jak ważne jest trzymanie się podstawowej ideologii, jednocześnie stale stymulując postęp.

Dla kogo?

  • Każdego, kto chce wiedzieć jak pionierskie firmy odnoszą sukcesy od ponad wieku

  • Każdego, kto chce usprawnić działanie swojej firmy, organizacji, działu, lub zespołu

  • Każdego, kto chce namacalnego postępu, ceni sobie wspieranie innowacyjnych rozwiązań, lub chce zakorzenić w firmie pewne wartości

O autorach

Jim Collins jest autorem, wykładowcą i konsultantem, który między innymi wykładał w Stanford University Graduate School of Business i jest częstym współpracownikiem Fortune, BusinessWeek i Harvard Business Review. Collins doradza liderom biznesowym w sektorach społecznym i korporacyjnym.

Jerry I. Porras jest analitykiem akademickim i biznesowym. To emerytowany profesor na Lane Behavior Organizational Behavior and Change w Stanford University Graduate School of Business. Jego główne zainteresowania skupiają się na znalezieniu metod dostosowania firm do ich podstawowych celów i wartości.