Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych



Autor: Paweł Tkaczyk



23 min czytania
21 rozdziałów



Spis treści:
1. W świecie gier
2. Czy wszystko jest grą?
3. Gry a świat realny
4. Grywalizacja
5. Co to jest gra?
6. Nagrody
7. Niemożliwe
8. Sieć relacji a gry
9. Przekaz informacji
10. Epickie zwycięstwo
11. Poszukiwacz skarbów
12. Jeździec na słoniu
13. Rzecz o zabawie
14. Struktura gry
15. Typologia graczy
16. Co czyni grę atrakcyjną i jak zachęcić do niej gracza?
17. Konstrukcja gry
18. Grywalizacja w edukacji
19. Gry niebezpieczne
20. Grywalizacja w pracy
21. Marka jako gra

Streszczenie

Książka Pawła Tkaczyka poświęcona tematowi grywalizacji skupia się na przenoszeniu mechanizmów znanych z gier do realnego świata. Wskazuje na sposoby ich wykorzystania w wielu dziedzinach, np. w edukacji czy przy zarządzaniu ludźmi, ale koncentruje się przede wszystkim na działaniach marketingowych. Całość wyszła spod pióra doświadczonego marketingowca, który z całą pewnością wie, o czym mówi. Wywody popiera licznymi przykładami, obrazującymi rewelacyjne efekty zastosowania grywalizacji, którą, jako dziedzinę wiedzy, popularyzuje na polskim gruncie. Książka zawiera ponadto charakterystykę elementów gry, zestawienie ich mechanizmów oraz typologię graczy. Nie brakuje w niej przez to obserwacji z obszaru psychologii oraz refleksji o naturze ludzkich reakcji i zachowań.

Dla kogo?

  • Dla specjalistów od marketingu,

  • Dla pracowników działu marketingu i PR,

  • Dla nauczycieli,

  • Dla menedżerów,

  • Dla graczy.

O autorze

Paweł Tkaczyk jest właścicielem agencji MIDEA, która zajmuje się budowaniem silnych marek klientów. Jego klientami są między innymi SONY, HBO, Orange czy startupy takie jak LiveChat czy Brand24. Paweł Tkaczyk jest autorem trzech bestsellerowych książek ("Zakamarki marki", "Grywalizacja" oraz "Narratologia") oraz mówcą publicznym. Pisze regularnie do branżowych czasopism takich jak "Brief" czy "Marketing w praktyce".