Konkurencja i przedsiębiorczość

Competition and Entrepreneurship


Autor: Israel Kirzner



13 min czytania
11 rozdziałów



Spis treści:
1. O książce „Konkurencja i przedsiębiorczość” autorstwa Israela Kirznera
2. Czym jest konkurencja?
3. Różnorodne koncepcje monopolu
4. Znaczenie przedsiębiorczości w drodze do pozycji monopolistycznej
5. Stosunek kosztu produkcji do kosztu sprzedaży
6. Wielka siła reklamy
7. Rola perswazji w reklamie
8. Koordynacja działań rynkowych
9. Całościowe ujęcie koncepcji ekonomicznych
10. O autorze „Konkurencji i przedsiębiorczości”
11. „Konkurencja i przedsiębiorczość” - podsumowanie

Streszczenie

"Konkurencja i przedsiębiorczość" autorstwa Israela Kirznera to książka, której treść skupia się na zagadnieniach związanych z różnorodnymi koncepcjami rynkowymi. W tej pozycji czytelniczej autor pochyla się nad takimi pojęciami, jak konkurencja jakościowa, koszt sprzedaży czy koszt produkcji. Z tą pozycją czytelniczą powinni zapoznać się nie tylko doświadczeni ekonomiści - to idealna książka dla przedsiębiorców, którzy chcą mieć realny wpływ na koleje swojego biznesu.

Dla kogo?

  • dla przedsiębiorców

  • dla biznesmenów

  • dla ekonomistów

O autorze

Israel Kirzner to najwybitniejszy żyjący uczeń Ludwiga von Misesa i przedstawiciel austriackiej szkoły ekonomii. Obszarem zainteresowań naukowych Israela Kirznera, a zarazem dziedziną, w której dokonał najważniejszych odkryć, jest zjawisko przedsiębiorczości. Jest ono, zdaniem Kirznera, ważnym składnikiem rzeczywistości gospodarczej, pomijanym zarazem w tradycyjnej teorii ekonomicznej.