Wyznania człowieka reklamy

Confessions of an Advertising Man


Autor: David Ogilvy



15 min czytania
11 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Starannie dobieraj swoich klientów i pielęgnuj długotrwałe relacje z nimi.
2. Zbuduj swój biznes będąc trwałym, wartościowym partnerem dla swoich klientów.
3. Bądź rzetelny/-a zarówno w swoich reklamach, jak i w kontaktach biznesowych - na dłuższą metę lepiej na tym wyjdziesz.
4. Zbuduj wspaniałą atmosferę pracy poprzez zatrudnianie sprawdzonych, solidnych pracowników z umiejętnościami i rzetelnością.
5. Aby wzbudzić oddanie i entuzjazm wśród swoich pracowników, wymagaj doskonałości i dawaj przykład.
6. Twoje reklamy powinny sprzedawać produkty, a nie bawić ludzi.
7. Aby przyciągnąć uwagę ludzi, używaj faktów, intryguj i korzystaj z badań.
8. Twórz ambitne kampanie i dokładnie je testuj.
9. Jako klient, znajdź wielką agencję i zrób wszystko, aby pomóc im stworzyć wspaniałe reklamy.
10. Rada dla młodych: pracuj ciężko, zostań specjalistą i wykorzystaj wielkie szanse.
11. Podsumowanie

Streszczenie

"Wyznania człowieka reklamy" to zbiór porad i technik budowania udanych kampanii i agencji reklamowych. Napisana w czasie akcji serialu "Mad Men", książka jest nadal uważana za niezbędną lekturę w branży reklamowej, a oprócz tego zawiera porady dla aspirujących menedżerów w każdym biznesie.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kogo interesują podstawy dotyczące wielkich kampanii reklamowych według autora,

  • Dla każdego, kto ma nadzieję na zrobienie kariery w reklamie,

  • Dla każdego, kto kiedykolwiek oglądał program telewizyjny "Mad Men".

O autorze

David Ogilvy uznawany jest przez wielu za geniusza reklamy. Porzucił on pracę w Oxfordzie, aby pracować jako szef kuchni w Paryżu, a później jako sprzedawca chodzący od drzwi do drzwi klientów w Szkocji. Zajmował się też badaniami w Dr. Gallup’s Audience Research Institute. W końcu założył i zbudował jedną z najbardziej znanych na świecie agencji reklamowych, znaną dziś jako Ogilvy & Mather, która ma 450 biur na całym świecie.