Firma, czyli Ty

Company of One: Why Staying Small Is the Next Big Thing for Business


Autor: Paul Jarvis



21 min czytania
12 rozdziałów



Spis treści:
1. Zapoznaj się z alternatywną strategią na odniesienie sukcesu w biznesie.
2. Firma, czyli Ty odrzuca ideę dążenia do wzrostu dla samego wzrostu, przyjmując bardziej holistyczne spojrzenie na świat.
3. Jednoosobowe spółki różnią się od tradycyjnych małych firm lub form samozatrudnienia.
4. Nie rezygnuj z pracy - rozwiń swoją firmę prowadząc działalności poboczne.
5. Zamień swoją pracę w pasję, a nie odwrotnie.
6. Skieruj się do konkretnej grupy odbiorców i znajdź swoją niszę.
7. Wykorzystaj siłę prostoty i charakteru.
8. Ucz się od swojej grupy docelowej i nawiązuj z nią relacje.
9. Unikaj dużych inwestycji z góry i staraj się osiągać zyski tak szybko i tanio, jak to możliwe.
10. Pozwól, aby Twoja firma stopniowo rosła poprzez efekt kuli śnieżnej i dodawaj inwestycje w miarę jej rozwoju.
11. Skup się na obsłudze i utrzymaniu klienta.
12. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Firma, czyli Ty (2019) przedstawia nową, alternatywną filozofię sukcesu w biznesie - taką, która wywraca do góry nogami konwencjonalną mądrość, przedkładając mniej nad więcej, małe nad duże i niszowe nad masowe. Prezentując tę filozofię, przedstawia również praktyczne strategie rozwijania własnego biznesu na niewielką skalę - takiego, który zapewni ci wystarczająco dużo wolnego czasu, niezależności i dochodów, abyś mógł żyć tak, jak chcesz.

Dla kogo?

  • Osób pracujących, które chcą uciec od codziennej harówki,

  • Freelancerów szukający drogi do przedsiębiorczości,

  • Biznesmenów chcących żyć prościej.

O autorze

Paul Jarvis jest projektantem stron internetowych, pisarzem, pedagogiem i przedsiębiorcą, który pracuje dla siebie od około 20 lat. Do jego byłych klientów należą Microsoft, Mercedes-Benz i Warner Music. Jego teksty i pomysły zostały opublikowane i omówione w czasopismach i serwisach, takich jak WIRED, Vice, Fast Company i USA Today.