Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ds. manipulowania mediami

Trust Me, I'm Lying: Confessions of a Media Manipulator


Autor: Ryan Holiday



13 min czytania
9 rozdziałów



Spis treści:
1. Blogi czerpią treści z innych blogów, co oznacza, że nawet trywialne historie mogą zostać przekazane do szanowanych serwisów informacyjnych.
2. Blogerzy chcą zarabiać pieniądze: przede wszystkim poprzez reklamy, lecz większość z nich marzy również o sprzedaży swojego bloga za duże pieniądze.
3. Blogi opierają się na dziennikarstwie iteracyjnym: najpierw publikuj, później sprawdzaj fakty i poprawiają.
4. Blogi potrzebują czytelników, co oznacza, że opublikują każdy materiał, który zwróci na nich uwagę.
5. Blogi celowo wabią nas treściami, które wywołują emocjonalną reakcję.
6. Ponieważ blogi stale korygują i aktualizują swoje treści, rzadko widzimy wiadomości w ich najdokładniejszej formie.
7. Od rozpalania międzynarodowych protestów po pobudzanie kampanii politycznych, blogi udowodniły, że mogą kształtować społeczeństwo.
8. W XXI wieku blogi stały się sceną publicznych polowań na czarownice.
9. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ds. manipulowania mediami (2012) jest dogłębnym studium dzisiejszej kultury informacyjnej, która jest głównie przekazywana za pośrednictwem internetowych stron medialnych zwanych blogami. Autor, opisując swoje doświadczenia z wielomilionowymi kampaniami PR, zabiera nas za kulisy najpopularniejszych i najbardziej wpływowych blogów, aby przedstawić niepokojący obraz tego, dlaczego nie powinniśmy wierzyć we wszystko, co jest określane mianem wiadomości.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto chce się dowiedzieć, jak działają blogi i inne internetowe media informacyjne,

  • Każdego, kto chce wiedzieć, dlaczego powinniśmy kwestionować to, co czytamy w sieci,

  • Każdego, kto chce zrozumieć, jak blogi wpływają na społeczeństwo.

O autorze

Ryan Holiday to światowej sławy strateg, pisarz i domorosły filozof. Zaczął swoją karierę mając 19 lat i od razu pracował dla uznanych pisarzy takich jak Tucker Max czy Robert Greene. Mając 21 lat został jednym z szefów marketingu międzynarodowej marki modowej American Apparel. Potem pomagał jeszcze większym: jego klienci to między innymi Tony Robbins, Tim Ferriss, Google a także wydawnictwo Penguin.