logo

Streszczenie książki

Poznaj kluczowe lekcje z książki Zaufaj mi, jestem kłamcą – bez zbędnego lania wody, w formie konkretnego i zwięzłego streszczenia.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ds. manipulowania mediami

Trust Me, I'm Lying: Confessions of a Media Manipulator
Autor: Ryan Holiday


Biznes Media Psychologia Public Relations Socjologia

13 min czytania
9 rozdziałów
4 czytelników



Spis treści:
1. Blogi czerpią treści z innych blogów, co oznacza, że nawet trywialne historie mogą zostać przekazane do szanowanych serwisów informacyjnych.
2. Blogerzy chcą zarabiać pieniądze: przede wszystkim poprzez reklamy, lecz większość z nich marzy również o sprzedaży swojego bloga za duże pieniądze.
3. Blogi opierają się na dziennikarstwie iteracyjnym: najpierw publikuj, później sprawdzaj fakty i poprawiają.
4. Blogi potrzebują czytelników, co oznacza, że opublikują każdy materiał, który zwróci na nich uwagę.
5. Blogi celowo wabią nas treściami, które wywołują emocjonalną reakcję.
6. Ponieważ blogi stale korygują i aktualizują swoje treści, rzadko widzimy wiadomości w ich najdokładniejszej formie.
7. Od rozpalania międzynarodowych protestów po pobudzanie kampanii politycznych, blogi udowodniły, że mogą kształtować społeczeństwo.
8. W XXI wieku blogi stały się sceną publicznych polowań na czarownice.
9. Podsumowanie końcowe