Przeszkoda czy wyzwanie? Stoicka sztuka przekuwania problemów w sukcesy

The Obstacle Is the Way: The Timeless Art of Turning Trials into Triumph


Autor: Ryan Holiday



14 min czytania
11 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Zobacz, jak nawet największe przeszkody można przekształcić się w korzyści.
2. Obserwuj, wyciągaj wnioski i uparcie działaj! To klucze do pokonywania przeszkód.
3. Aby móc jasno postrzegać przeszkody, musimy nauczyć się patrzeć obiektywnie.
4. Niekontrolowane emocje zaburzają nasz osąd i percepcję.
5. Elastyczna perspektywa pozwala nam dostrzec atuty ukryte w każdej z przeszkód.
6. Podejmowane działania muszą być konsekwentne i zdecydowane, aby były skuteczne.
7. Skupianie się na poszczególnych etapach, jak i całym procesie pomaga nam osiągnąć nasze cele.
8. Naucz się jak czerpać korzyści z napotykanych problemów.
9. Nasza determinacja i silna wola pozwala nam zaakceptować to, czego nie możemy zmienić, i zmienić to, co możemy.
10. Dyscyplina pozwala nam przekraczać nasze granice wytrzymałości.
11. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

W Przeszkoda czy wyzwanie? Stoicka sztuka przekuwania problemów w sukcesy, Ryan Holiday przybliża odwieczną filozofię stoicką. Analizując zmagania historycznych postaci o inspirującej wytrwałości, Holiday pokazuje nie tylko, jak przeszkody nie były w stanie ich pokonać, ale co ważniejsze, jak ci ludzie dzięki tym przeszkodom rozkwitali. Holiday pokazuje, jak możemy obrócić przeszkody na naszą korzyść i jak możemy przekształcić pozorne blokady w sukces, zarówno w naszych biznesach, jak i w życiu osobistym.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto pracuje w firmie w ciężkich dla gospodarki czasach,

  • Dla każdego, kto dopiero stawia czoła wszelkim trudom związanym z rozpoczęciem biznesu,

  • Każdego, kto chce się nauczyć, jak radzić sobie z nieuniknionymi problemami.

O autorze

Ryan Holiday to światowej sławy strateg, pisarz i domorosły filozof. Zaczął swoją karierę mając 19 lat i od razu pracował dla uznanych pisarzy takich jak Tucker Max czy Robert Greene. Mając 21 lat został jednym z szefów marketingu międzynarodowej marki modowej American Apparel. Potem pomagał jeszcze większym: jego klienci to między innymi Tony Robbins, Tim Ferriss, Google a także wydawnictwo Penguin.