Pstryk! Jak zmieniać, żeby zmienić

Switch: How to Change Things When Change Is Hard


Autorzy: Chip Heath, Dan Heath



15 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Wprowadzanie zmian jest jak jazda na słoniu: wybierz kierunek, daj swojemu zwierzęciu trochę orzeszków i trzymaj się wyznaczonego szlaku.
2. Znajdź pozytywne strony, wyciągnij z nich wnioski i rozpowszechnij je.
3. Jeździec nie znosi podejmowania decyzji, więc wyraźnie zaznacz w scenariuszu krytyczne ruchy potrzebne do zmiany.
4. Aby pokierować słonia we właściwym kierunku, wywołaj silne emocje.
5. Aby słoń wszedł na górę najpierw, wprowadź go na niewielkie wzniesienie.
6. Dbaj o rozwój swoich pracowników, kultywując ich tożsamość sprzyjającą zmianom i przyjmując postawę nastawioną na rozwój, aby przezwyciężyć niepowodzenia.
7. By zmienić zachowanie ludzi, daj im łatwą ścieżkę, którą będą mogli podążać.
8. Aby móc 'bezpłatnie' wprowadzać zmiany, buduj nowe nawyki i spraw, by-otoczenie je egzekwowało
9. Spraw, aby ścieżka wyglądała na dobrze wydeptaną: pokaż ludziom, że podążają za stadem.
10. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

"Pstryk! Jak zmieniać, żeby zmienić" analizuje, dlaczego ludziom często trudno jest zmienić swoje zachowanie i jak, poprzez zrozumienie umysłu, możliwe jest znalezienie dróg na skróty, które ułatwiają proces zmiany. Poprzez badania naukowe i anegdoty, książka dostarcza prostych, ale skutecznych narzędzi do wprowadzania zmian.

Dla kogo?

  • Każdego, kto chce zmienić niektóre elementy swojego zachowania,

  • Każdego, kto chce wprowadzić zmianę w grupie lub organizacji,

  • Każdego, kto chce zrozumieć, dlaczego zmiana zachowania jest często tak trudna.

O autorach

Chip Heath jest wykładowcą w Stanford Graduate School of Business. Jest również konsultantem, który specjalizuje się w zapewnianiu wsparcia i strategii biznesowych w startupach, pomagając im rozwinąć się w silne organizacje. Posiada tytuł licencjata z inżynierii przemysłowej i doktorat z psychologii.

Dan Heath jest wykładowcą w Duke University's CASE Center. Specjalizuje się we wspieraniu przedsiębiorców i organizacji pozarządowych, które są zaangażowane w dokonywanie pozytywnych zmian na świecie. Jest również założycielem firmy wydawniczej Thinkwell, która stosuje nowe, dydaktyczne podejście do pisania podręczników.