Zwariowane pomysły, które się sprawdzają. Jak zbudować kreatywną firmę

Weird Ideas That Work: How to Build a Creative Company


Autor: Robert I. Sutton



12 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Przedsiębiorstwa muszą dostrzec różnice między rutynowym a innowacyjnym podejściem do pracy.
2. Praca innowacyjna nie może być mierzona tą samą miarą, co praca rutynowa.
3. Innowacje często rodzą się z popiołów długiej serii niepowodzeń.
4. Innowacyjność niekoniecznie oznacza tworzenie czegoś od podstaw.
5. Firmy, które chcą wprowadzać innowacje, powinny zatrudniać nonkonformistów i odmieńców.
6. Jeśli chcesz wykazać się innowacyjnością, zatrudnij ludzi, których nie lubisz.
7. Przedsiębiorstwa mogą się wiele nauczyć od swoich młodych pracowników.
8. Firmy powinny karać pracowników za ich bezczynność, a nie za klęski.
9. Zespoły kreatywne powinny mieć możliwość pracy w spokoju.
10. Podsumowanie

Streszczenie

Książka "Zwariowane pomysły, które się sprawdzają" analizuje, jak powstają innowacje w przedsiębiorstwach i jak można je stymulować. Pokazuje również, że kreatywne zadania wymagają zupełnie innej etyki pracy niż rutynowe zlecenia. Autor przytacza różne przykłady ze świata biznesu i pracy słynnych geniuszy, aby jaśniej przedstawić swoje pomysły.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto interesuje się innowacjami i kreatywną pracą,

  • Dla każdego, kto chce stworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi innowacji,

  • Dla wszystkich menedżerów, osób z działu kreatywnego, społeczności akademickich i inżynierów.

O autorze

Robert I. Sutton jest profesorem w Stanford Business School, gdzie wykłada zarządzanie. Doradza wielu międzynarodowym firmom. Wydał również kilka książek popularnonaukowych, w których opisał swoje bogate doświadczenia.