Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację

Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us


Autor: Daniel H. Pink



13 min czytania
9 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Motywacja 1.0 i motywacja 2.0: podstawowe potrzeby oraz kij i marchewka.
2. Istnieje też inna opcja: Motywacja 3.0, czyli motywacja wewnętrzna w miejsce bodźców zewnętrznych.
3. Mijanie się z celem sprawia, że kij i marchewka mogą mieć szkodliwe konsekwencje.
4. Obietnice z zewnątrz niszczą motywację wewnętrzną.
5. Daj się porwać fali: wewnętrzne pragnienie perfekcji prowadzi do pasji i determinacji.
6. W pogoni za sensem: podstawowy wewnętrzny bodziec.
7. Moje zadanie, mój czas, mój zespół! Własna determinacja wspiera motywację wewnętrzną.
8. Efektywna działalność firmy, czyli aktualizacja do wersji 3.0.
9. Podsumowanie

Streszczenie

W książce "Drive" Daniel Pink opisuje cechy zarówno motywacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej. Wyjawia, że wiele firm polega na motywacji zewnętrznej, mimo że często przynosi to efekt odwrotny do zamierzonego. Książka jasno wyjaśnia, w jaki sposób możemy najlepiej motywować siebie i innych poprzez zrozumienie motywacji wewnętrznej.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto chce poznać tajniki ludzkiej motywacji,

  • Dla każdego, kto chce dowiedzieć się, jak skutecznie motywować siebie i innych.

O autorze

Daniel H. Pink jest amerykańskim autorem bestsellerowych książek na temat biznesu, zarządzania i pracy. Jego książka "Całkiem nowy umysł" (A Whole New Mind) (2005) była bestsellerem "New York Timesa" i "BusinessWeek" i została przetłumaczona na 20 języków. Pink jest absolwentem Yale Law School. Ma również niemałe doświadczenie w polityce - pisał przemówienia dla Ala Gore'a, gdy ten był wiceprezydentem USA.