Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego

Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade


Autor: Robert B. Cialdini



12 min czytania
7 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Poznasz sekret skutecznego wpływania na inne osoby.
2. Wykorzystując ludzkie skłonności, niektóre pytania automatycznie nasuwają nam konkretne odpowiedzi, a także mają wpływ na nasze decyzje.
3. To co przyciąga naszą uwagę staje się dla nas istotne, dlatego też uważaj na rzeczy kuszące celowo.
4. Przeceniamy wpływy rzeczy oczywistych i jednocześnie, nie doceniamy wpływów ich mniej oczywistych kreatorów.
5. Wpływ na nasze decyzje ma odpowiedni dobór słów – to fakt wykorzystywany przez określoną grupę ludzi.
6. Jeżeli chodzi o pre-swazje, zarówno nasza wewnętrzna, jak i zewnętrzna geografia odgrywają znaczącą rolę.
7. Podsumowanie

Streszczenie

„Pre-swazja” (2016) to książka traktująca o sztuce manipulacji. W szczególności, ujawnia one, że w perswazji nie chodzi tylko o dobór określonego dla danego zagadnienia słownictwa; ale również o to, w jaki sposób pre-swazer gra na emocjach swoich odbiorców, sprawiając, że jego produkt lub pomysł wydają się dużo bardziej istotne, niż są w rzeczywistości. Pre-swazer, którym może być twoja mama lub nauczyciel, doradca czy przedstawiciel handlowy, dziennikarz, a nawet człowiek rekrutujący nowicjuszy do sekty, doskonale wie, jak stworzyć wokół danej sytuacji odpowiednią otoczkę i uzyskać efekt, na którym mu zależy.

Dla kogo?

  • Psychologów społecznych i naukowców poznawczych,

  • Właścicieli firm i przedsiębiorców,

  • Specjalistów do spraw marketingu i reklamy.

O autorze

Robert B. Cialdini jest profesorem psychologii i marketingu Uniwersytetu Stanowego w Arizonie. W swojej pracy zajmował się głównie studiowaniem psychologii wpływów, manipulacji i perswazji. Swoje 35-letnie badania zawarł w książce "Wywieranie wpływu na ludzi" (Influence: The Psychology of Persuasion).