Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek

The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses


Autor: Eric Ries



19 min czytania
12 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Startupami należy zarządzać zupełnie inaczej niż firmami z ugruntowanymi już na rynku pozycjami.
2. Celem każdego startupu jest odnalezienie zrównoważonego modelu biznesowego.
3. Odnajdź swój zrównoważony model biznesowy korzystając z certyfikowanych nauk.
4. Akt wiary: przetestuj hipotezy o swojej wartości i prawdopodobieństwie rozwoju.
5. Stwórz próbki swojego produktu, aby sprawdzić swój pomysł na docelowym rynku.
6. Twórz, sprawdzaj i ucz się – tak często i tak szybko, jak to tylko możliwe.
7. Aby zoptymalizować swój produkt wykorzystuj Testy A/B.
8. Aby odnaleźć właściwy dla siebie model biznesowy, zazwyczaj musisz obrócić się wokół własnej osi.
9. Każda początkująca firma powinna najpierw skupić się na jednym silniku napędzającym ich rozwój.
10. Wskaźniki popularności są zazwyczaj bardzo pochlebne, ale również mylące – raczej nie pomogą ci one w odnalezieniu zrównoważonego modelu biznesowego.
11. Każda początkująca firma musi zdefiniować kluczowe dla siebie wskaźniki oraz właściwie je analizować.
12. Podsumowanie

Streszczenie

„Metoda Lean Startup” (2011) pomaga początkującym firmom, w szczególności technologicznym, stworzyć zrównoważony model biznesowy. Koncentruje się na ciągłym i szybkim tworzeniu prototypów oraz bazowaniu na informacjach zwrotnych otrzymanych od klientów.
Opiera się ona na konceptach szczupłej produkcji oraz zwinnego programowania, a jej efektywność poparta jest studiami przypadków z ostatnich kilku dziesięcioleci.

Dla kogo?

  • Każdego zainteresowanego przedsiębiorczością oraz/lub założeniem swojej własnej firmy,

  • Każdego kto zainteresowany jest szybkim rozwojem produktu oraz testami,

  • Założycieli, menedżerów oraz pracowników firm technologicznych.

O autorze

Eric Ries to amerykański przedsiębiorca, bloger i autor książki 'Metoda Lean Startup'. Jest współzałożycielem IMVU, gdzie pełnił również funkcję dyrektora technologicznego. Często przemawia podczas różnych wydarzeń biznesowych, a także doradza wielu startupom, dużym przedsiębiorstwom oraz firmom inwestycyjnym w zakresie strategii biznesowej i strategii rozwoju produktu.