Punkt przełomowy. O małych przyczynach wielkich zmian

The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference


Autor: Malcolm Gladwell



10 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Pomysły rozprzestrzeniają się jak epidemia.
2. Epidemia nastaje dopiero po przekroczeniu punktu przełomu.
3. Pewna garstka kluczowych osób jest częstą przyczyną epidemii.
4. Pomysły rozprzestrzeniają się szczególnie szybko dzięki łącznikom, czyli osobom posiadającym rozległą sieć społeczną.
5. Niektórzy ludzie rodzą się z darem przekonywania i talentem do sprzedawania pomysłów.
6. W każdej sieci są eksperci, którzy gromadzą informacje i przekazują je innym.
7. Pomysł musi się utrzymać, zanim się rozprzestrzeni.
8. Okoliczności zewnętrzne mają znacznie większy wpływ na nasze zachowanie, niż nam się wydaje.
9. Nawet najmniejsze zmiany w kontekście mogą zadecydować o tym, czy epidemia się rozprzestrzeni.
10. Podsumowanie

Streszczenie

"Punkt przełomowy" opisuje, dlaczego pewne idee, produkty i zachowania rozprzestrzeniają się jak epidemia i co możemy zrobić, aby świadomie wywołać taką epidemię i mieć nad nią kontrolę.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto jest zainteresowany sposobem rozprzestrzeniania się idei,

  • Dla każdego, kto chce się dowiedzieć, jak wybuchają epidemie społeczne,

  • Dla każdego, kto pracuje w marketingu, reklamie lub pokrewnej dziedzinie.

O autorze

Malcolm Gladwell jest kanadyjskim dziennikarzem i autorem książek. Publikował między innymi do „New Yorkera". Jego reportaże o zachowaniu konsumentów, przestępczości w Nowym Jorku czy testach osobowości zdradzają zamiłowanie do socjologii, psychologii i marketingu. Wszystkie książki Gladwella okazywały się wielkimi bestsellerami, a magazyn „Times" uznał go za jednego ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Ostatnio prawa do książki Błysk! kupiła nawet wytwórnia filmowa Universal. Gladwell pisze żywo i wciągająco, dzięki czemu szybko zyskał status guru w środowiskach marketingowych.