Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

How to Win Friends & Influence People


Autor: Dale Carnegie



22 min czytania
12 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Jeśli chcesz, aby ktoś wyświadczył Ci przysługę, pokazuj często swoją wdzięczność i spraw, aby te osoby poczuły się ważne.
2. Jeśli chcesz zrobić dobre, pierwsze wrażenie uśmiechaj się.
3. Imiona poszczególnych osób są ich ulubionymi słowami.
4. Jeśli chcesz być interesujący, bądź dobrym słuchaczem, który jest szczerze zainteresowany przedmiotem rozmowy.
5. Zastanów się, czego chcą inni i mów o tym, co jest ważne dla nich.
6. Unikaj kłótni, bo i tak nie da się ich wygrać.
7. Nigdy nie mów innym, że nie mają racji: będą czuli urazę.
8. Za każdym razem, gdy się mylisz, przyznaj się od razu.
9. Aby być bardziej przekonującym, zacznij w przyjazny sposób skłaniać innych do mówienia „tak”, tak często jak to możliwe.
10. Aby zmienić innych, zacznij od komplementu i nigdy nie szczędź im pochwał.
11. Kiedy zwracasz uwagę na czyjeś błędy, nie rób tego bezpośrednio i zawsze zaczynaj od opowiedzenia o własnych pomyłkach.
12. Podsumowanie

Streszczenie

Od czasu publikacji pierwszego wydania How to Win Friends and Influence People w 1936 roku sprzedano na całym świecie ponad 15 milionów tego bestsellera samorozwoju. Wielu ludzi, takich jak Warren Buffet czy Lee Iacocca, zwracają uwagę na techniki zawarte w tej książce, jako jeden ze składników ich sukcesu. Dzięki wielu anegdotom i przykładom, rady autora są tak proste i zrozumiałe, że możesz zacząć korzystać z nich natychmiast. Używając tych niezwykle skutecznych technik, zmienisz całkowicie sposób, w jaki wchodzisz w relacje z ludźmi oraz sam efekt tych relacji.

Dla kogo?

  • Dla sprzedawców, managerów, partnerów, nauczycieli – każdego, kto pracuje z ludźmi;

  • Dla tych, którzy chcą zawsze zrobić dobre pierwsze wrażenie; oraz

  • Dla zmartwionych tym, że nie są wystarczająco lubiani.

O autorze

Dale Carnegie (1888-1955) był amerykańskim mówcą i konsultantem ds. komunikacji i motywacji. Prowadził zajęcia z wystąpień publicznych w Nowym Jorku, aż zdał sobie sprawę, że to, czego naprawdę potrzebują jego uczniowie, to wskazówki, jak postępować z innymi ludźmi. Tak powstała jego książka 'Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi', która sprzedała się w ponad 15 milionach egzemplarzy.