Freakonomia. Świat od podszewki
Odblokuj dostęp do 604 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Freakonomia. Świat od podszewki
Freakonomics: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything
Autorzy: Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner
Spis treści:
1. Oddziaływanie ludzkie może wpływać na Twój portfel, dumę lub sumienie.
2. Często wprowadzanie środków zachęcających może w niepożądany sposób wpływać na zachowanie ludzi.
3. Środki zachęty są zależne od kontekstu sytuacyjnego i otoczenia.
4. Eksperci mogą wykorzystywać przewagę informacyjną do wykorzystywania osób mało zorientowanych w temacie w celu osiągnięcia korzyści ekonomicznych.
5. Niektórzy specjaliści mogą wykorzystywać strach i niepewność jako narzędzie do oszukiwania laików.
6. Internet w sposób szczególny przyczynił się do zmniejszenia przewagi ekspertów pod względem informacyjnym.
7. Konsumenci bardzo nie lubią, gdy sprzedawcy pomijają istotne dla nich informacje.
8. Ludzie nadmiernie przejmują się zagrożeniami, które są szczególnie widoczne lub nad którymi mają niewielką kontrolę.
9. Bardzo często błędnie zakładamy, że tylko dlatego, że dwie rzeczy dzieją się jednocześnie, jedna powoduje drugą.
10. Przypisując przyczynowość, mamy tendencję do pomijania odległych spraw na rzecz tych bardziej bieżących.
11. Podsumowanie końcowe
16 min czytania
11 rozdziałów
Spis treści:
1. Oddziaływanie ludzkie może wpływać na Twój portfel, dumę lub sumienie.
2. Często wprowadzanie środków zachęcających może w niepożądany sposób wpływać na zachowanie ludzi.
3. Środki zachęty są zależne od kontekstu sytuacyjnego i otoczenia.
4. Eksperci mogą wykorzystywać przewagę informacyjną do wykorzystywania osób mało zorientowanych w temacie w celu osiągnięcia korzyści ekonomicznych.
5. Niektórzy specjaliści mogą wykorzystywać strach i niepewność jako narzędzie do oszukiwania laików.
6. Internet w sposób szczególny przyczynił się do zmniejszenia przewagi ekspertów pod względem informacyjnym.
7. Konsumenci bardzo nie lubią, gdy sprzedawcy pomijają istotne dla nich informacje.
8. Ludzie nadmiernie przejmują się zagrożeniami, które są szczególnie widoczne lub nad którymi mają niewielką kontrolę.
9. Bardzo często błędnie zakładamy, że tylko dlatego, że dwie rzeczy dzieją się jednocześnie, jedna powoduje drugą.
10. Przypisując przyczynowość, mamy tendencję do pomijania odległych spraw na rzecz tych bardziej bieżących.
11. Podsumowanie końcowe