Sztuka rozpoczynania

The Art of the Start: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything


Autor: Guy Kawasaki



16 min czytania
12 rozdziałów



Spis treści:
1. Co ja z tego mam: Zdobądź podstawy, których potrzebujesz, aby rozpocząć i prowadzić działalność gospodarczą.
2. Przedsiębiorcy powinni dążyć do nadania sensu swojej działalności, a nie tylko do zysku.
3. Jeśli chodzi o biznes, nie rób tego na
4. Pozycjonowanie Twojej firmy powinno w jasny i osobisty sposób informować klienta o tym, czym się zajmujesz.
5. Prezentacja powinna mówić publiczności, co robisz i czemu jest to ważne.
6. Każdy start-up powinien mieć przygotowany biznesplan.
7. Jeśli nie możesz uzyskać zewnętrznego finansowania dla swojej firmy, skup się na wytworzeniu płynności finansowej.
8. Aby zbudować wspaniały zespół, zatrudniaj ludzi lepszych od siebie i zwalniaj tych, którzy się nie sprawdzają.
9. Jeśli wchodzisz w spółkę, upewnij się, że przynosi ona wymierne korzyści finansowe.
10. Aby zbudować markę, uczyń swój produkt tak wspaniałym, że rozprzestrzeni się jak wirus.
11. Ciągle szukaj nieoczekiwanych okazji.
12. Podsumowanie

Streszczenie

"Sztuka rozpoczynania" to krótki przegląd niektórych kluczowych aspektów zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Porusza takie tematy, jak pozyskiwanie funduszy, rekrutacja właściwych ludzi i budowanie skutecznej marki.

Dla kogo?

  • Dla początkujących i przyszłych przedsiębiorców,

  • Dla każdego, kto pracuje dla start-upu lub małej firmy.

O autorze

Guy Kawasaki jest autorem licznych bestsellerów książkowych, szanowanym inwestorem venture capital w Dolinie Krzemowej i guru marketingu. Swoją sławę zdobył w latach 80. XX wieku jako "ewangelista oprogramowania" dla firmy Apple. Później założył własną firmę produkującą oprogramowanie, był ambasadorem marki Mercedes Benz i doradzał Motoroli. Obecnie mocno wspiera Canvę - internetowy serwis do projektowania grafiki.