Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie

The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business


Autor: Charles Duhigg



22 min czytania
11 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Czego mogę się nauczyć? Naucz się, w jaki sposób zbudować lub pozbyć się nawyku, kiedy tylko chcesz.
2. Nawyki to proste pętle złożone z sygnału, działania i nagrody, dzięki którym nie musimy się wysilać.
3. Nawyki się nas trzymają, ponieważ wywołują łaknienie.
4. Aby zmienić nawyk, zmień rutynę na inną i uwierz w zmianę.
5. Zmiana może dokonać się, za pomocą skupienia się na nawykach kluczowych i odnoszeniu małych zwycięstw.
6. Siła woli jest najważniejszym kluczowym nawykiem.
7. Nawyki organizacyjne mogą być niebezpieczne, ale kryzys może je zmienić.
8. Firmy korzystają z wiedzy na temat nawyków w swoich działaniach marketingowych.
9. Ruchy społeczne powstają z silnych powiązań, presji grupy oraz nowych nawyków.
10. Ponosimy odpowiedzialność za zmianę własnych nawyków.
11. Podsumowanie

Streszczenie

The Power of Habit (2012) wyjaśnia, jak ważną rolę odgrywają w naszym życiu nawyki, bez względu na to, czy są dobre, jak mycie zębów i ćwiczenia fizyczne, czy złe, jak na przykład palenie papierosów. The Power of Habit jest wypełniona naukowo popartymi wnioskami oraz ciekawymi anegdotami, które razem pomagają czytelnikowi zrozumieć to, w jaki sposób tworzą się nawyki oraz jak je zmienić w kilku prostych krokach, zarówno na poziomie osobistym, jak i organizacyjnym.

Dla kogo?

  • Dla ludzi pragnących zbudować dobre nawyki, takie jak regularne ćwiczenia, albo pozbyć się tych negatywnych jak konsumowanie fast foodów;

  • Dla każdego zainteresowanego tym, w jaki sposób nasze tendencje do budowania nawyków są przedmiotem manipulacji wielu firm; oraz

  • Dla każdego, kto chce wprowadzić nowy rodzaj rutyny do swojej organizacji.

O autorze

Charles Duhigg to nominowany do nagrody Pulitzera reporter śledczy, który pisze dla 'New York Timesa'. Zdobył wiele nagród za swoją pracę i występował w programach telewizyjnych, takich jak Frontline i The NewsHour z Jimem Lehrerem. Jego pierwsza książka 'Siła nawyku' była bestsellerem na liście Timesa przez ponad 60 tygodni.