logo

Streszczenie książki

Poznaj kluczowe lekcje z książki Złowić frajera – bez zbędnego lania wody, w formie konkretnego i zwięzłego streszczenia.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa

Phishing for Phools: The Economics of Manipulation and Deception
Autorzy: George A. Akerlof, Robert J. Shiller


Biznes Ekonomia Kapitalizm Marketing i reklama Psychologia Sprzedaż

12 min czytania
8 rozdziałów
3 czytelników



Spis treści:
1. Nie bądź frajer!
2. Wolne rynki, nie będąc racjonalnymi, pełne są nierozsądnych pokus dla "konsumenta- frajera".
3. Wydobywanie reputacji, jeden z elementów phishingu, odegrało główną rolę podczas kryzysu finansowego z 2008 roku.
4. Twórcy reklam, tworząc historie, które trafiają do naszych głów, grają na naszych emocjach.
5. Politycy wyłudzają głosy, nie dając wyborcom wystarczających informacji na temat polityki; wielkie koncerny farmaceutyczne wyłudzają pieniądze w podobny sposób.
6. Nowinki stanowią doskonałą okazję do phishingu - a przemysł tytoniowy jest w tym mistrzem.
7. Przemyślane przepisy i standaryzacja mogą pomóc w zapobieganiu wyłudzeniom od konsumentów.
8. Podsumowanie końcowe