Streszczenie książki
Poznaj kluczowe lekcje z książki Złowić frajera – bez zbędnego lania wody, w formie konkretnego i zwięzłego streszczenia.
Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorzeZłowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa
Phishing for Phools: The Economics of Manipulation and Deception
Autorzy: George A. Akerlof, Robert J. ShillerBiznes Ekonomia Kapitalizm Marketing i reklama Psychologia Sprzedaż
12 min czytania
8 rozdziałów
3 czytelników
Spis treści:
1. Nie bądź frajer!
2. Wolne rynki, nie będąc racjonalnymi, pełne są nierozsądnych pokus dla "konsumenta- frajera".
3. Wydobywanie reputacji, jeden z elementów phishingu, odegrało główną rolę podczas kryzysu finansowego z 2008 roku.
4. Twórcy reklam, tworząc historie, które trafiają do naszych głów, grają na naszych emocjach.
5. Politycy wyłudzają głosy, nie dając wyborcom wystarczających informacji na temat polityki; wielkie koncerny farmaceutyczne wyłudzają pieniądze w podobny sposób.
6. Nowinki stanowią doskonałą okazję do phishingu - a przemysł tytoniowy jest w tym mistrzem.
7. Przemyślane przepisy i standaryzacja mogą pomóc w zapobieganiu wyłudzeniom od konsumentów.
8. Podsumowanie końcowe