Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google

The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google


Autor: Scott Galloway



18 min czytania
11 rozdziałów



Spis treści:
1. Poznaj cztery firmy, które wpłynęły na kształt dzisiejszego świata.
2. We współczesnym świecie działają cztery firmy: Amazon, Apple, Facebook i Google, a ich obecność nie jest wyłącznie korzystna.
3. Firma Amazon przemawia do naszych naturalnych instynktów gromadzenia rzeczy, ale również zabija konkurencję i dziesiątkuje miejsca pracy.
4. Firma Apple ustala własne zasady i jako luksusowa marka zaspokaja nasze pragnienie bycia wyjątkowym.
5. Facebook wykorzystuje nasze zapotrzebowanie na relacje międzyludzkie, wykorzystując nasze dane i odrzucając odpowiedzialność za oferowane treści.
6. Google jest współczesnym Bogiem - wszechwiedzącym, wszechmocnym i absolutnie wiarygodnym.
7. Czterej Jeźdźcy są przebiegłymi złodziejami, którzy okradają nas, przemawiając do naszych serc, mózgów i pragnień.
8. Połączenie ośmiu czynników doprowadzi do powstania pierwszej firmy wartej bilion dolarów.
9. Przedsiębiorstwa pokroju Alibaby, Ubera czy Microsoftu mogą stać się piątym jeźdźcem.
10. Chcąc odnieść sukces w świecie Czwórek, należy rozwijać swoją tożsamość, kształcić się, przeprowadzić się do jakiegoś miasta i rozwijać swoją karierę.
11. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google (2017) przygląda się wspaniałym superpotęgom ery cyfrowej - Apple, Amazon, Facebook i Google - i stara się odpowiedzieć na kilka trudnych pytań:
W jaki sposób firmy te zmieniły świat, w którym żyjemy, oraz jaka jest ich recepta na sukces? Jak pozostałe firmy mogą wznieść się na podobne szczeble władzy? Co trzeba zrobić, by dobrze prosperować w świecie kształtowanym przez ów Czwórkę?

Dla kogo?

  • Użytkowników Facebooka i telefonów iPhone,

  • Każdego, kto systematycznie używa wyszukiwarki Google, robi zakupy w Amazon, korzysta z urządzeń Apple lub spędza czas na Facebooku,

  • Entuzjastów i analityków biznesowych.

O autorze

Scott Galloway jest profesorem marketingu w Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim, gdzie wykłada strategię marki i marketing cyfrowy. Jest również odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą i założył dziewięć firm, w tym wywiadownię gospodarczą L2 Inc, firmę konsultingową Prophet i firmę e-commerce Red Envelope.