Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie

Hooked: How to Build Habit-Forming Products


Autor: Nir Eyal



16 min czytania
12 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Co ja z tego mam: Dowiedz się, jak możesz uzależnić ludzi od swoich produktów, w pozytywnym tego wyrażenia znaczeniu.
2. Ciężko jest zmienić lub zastąpić utrwalone nawyki.
3. Produkty tworzące nawyk generują wysokie przychody i trudno z nimi konkurować.
4. Produkty tworzące nawyk wymagają od użytkowników wielokrotnego przechodzenia przez cztery etapy modelu haka.
5. Aby rozpocząć proces budowania nawyków, produkty potrzebują zewnętrznego wyzwalacza.
6. Kiedy rozwiniemy wewnętrzne wyzwalacze, które sprawiają, że używamy danego produktu, jesteśmy już skuszeni.
7. Każdy produkt musi motywować, a przede wszystkim umożliwiać potencjalnym użytkownikom korzystanie z niego.
8. Zmienne nagrody są kluczem do uzależnienia użytkowników od produktu na dłuższą metę.
9. Jeśli użytkownicy zainwestowali w produkt, może to być czas, pieniądze lub wysiłek, to prawdopodobnie pojawi się nawyk.
10. Przedsiębiorstwa powinny odpowiedzialnie wykorzystywać moc produktów budujących nawyki.
11. Aby skutecznie wykorzystać model haka, musisz znać swój produkt i wiedzieć, czego chce Twój klient.
12. Podsumowanie

Streszczenie

Książka "Skuszeni" wyjaśnia, poprzez anegdoty i badania naukowe, jak i dlaczego włączamy pewne produkty do naszej codziennej rutyny i dlaczego takie produkty są Świętym Graalem dla każdej firmy skupionej na konsumentach. Daje konkretne rady, jak firmy mogą sprawić, że ich produkty wejdą w nawyk, jednocześnie zgłębiając problematykę moralną, która się z tym wiąże.

Dla kogo?

  • Dla właścicieli firm

  • Dla tych, którzy nie wiedzą, jak wprowadzić swój produkt na rynek

  • Dla marketingowców

O autorze

Nir Eyal to urodzony w Izraelu amerykański autor, wykładowca i inwestor znany ze swojej bestsellerowej książki "Hooked: How to Build Habit-Forming Products".