Skuszeni
Odblokuj dostęp do 608 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie
Hooked: How to Build Habit-Forming Products
Autor: Nir Eyal
Spis treści:
1. Co ja z tego mam: Dowiedz się, jak możesz uzależnić ludzi od swoich produktów, w pozytywnym tego wyrażenia znaczeniu.
2. Ciężko jest zmienić lub zastąpić utrwalone nawyki.
3. Produkty tworzące nawyk generują wysokie przychody i trudno z nimi konkurować.
4. Produkty tworzące nawyk wymagają od użytkowników wielokrotnego przechodzenia przez cztery etapy modelu haka.
5. Aby rozpocząć proces budowania nawyków, produkty potrzebują zewnętrznego wyzwalacza.
6. Kiedy rozwiniemy wewnętrzne wyzwalacze, które sprawiają, że używamy danego produktu, jesteśmy już skuszeni.
7. Każdy produkt musi motywować, a przede wszystkim umożliwiać potencjalnym użytkownikom korzystanie z niego.
8. Zmienne nagrody są kluczem do uzależnienia użytkowników od produktu na dłuższą metę.
9. Jeśli użytkownicy zainwestowali w produkt, może to być czas, pieniądze lub wysiłek, to prawdopodobnie pojawi się nawyk.
10. Przedsiębiorstwa powinny odpowiedzialnie wykorzystywać moc produktów budujących nawyki.
11. Aby skutecznie wykorzystać model haka, musisz znać swój produkt i wiedzieć, czego chce Twój klient.
12. Podsumowanie
16 min czytania
12 rozdziałów
Spis treści:
1. Co ja z tego mam: Dowiedz się, jak możesz uzależnić ludzi od swoich produktów, w pozytywnym tego wyrażenia znaczeniu.
2. Ciężko jest zmienić lub zastąpić utrwalone nawyki.
3. Produkty tworzące nawyk generują wysokie przychody i trudno z nimi konkurować.
4. Produkty tworzące nawyk wymagają od użytkowników wielokrotnego przechodzenia przez cztery etapy modelu haka.
5. Aby rozpocząć proces budowania nawyków, produkty potrzebują zewnętrznego wyzwalacza.
6. Kiedy rozwiniemy wewnętrzne wyzwalacze, które sprawiają, że używamy danego produktu, jesteśmy już skuszeni.
7. Każdy produkt musi motywować, a przede wszystkim umożliwiać potencjalnym użytkownikom korzystanie z niego.
8. Zmienne nagrody są kluczem do uzależnienia użytkowników od produktu na dłuższą metę.
9. Jeśli użytkownicy zainwestowali w produkt, może to być czas, pieniądze lub wysiłek, to prawdopodobnie pojawi się nawyk.
10. Przedsiębiorstwa powinny odpowiedzialnie wykorzystywać moc produktów budujących nawyki.
11. Aby skutecznie wykorzystać model haka, musisz znać swój produkt i wiedzieć, czego chce Twój klient.
12. Podsumowanie