Projektowanie propozycji wartości

Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want


Autorzy: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur



12 min czytania
8 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Poradnik przedstawiający krok po kroku, jak tworzyć produkty i usługi przynoszące realne korzyści.
2. Aby określić rzeczywistą wartość, należy postawić się na miejscu swoich klientów i rozpoznać bolączki i korzyści związane z ich pracą.
3. Obietnica wartości określa, w jaki sposób Twój produkt lub usługa pomaga uwolnić się od problemów i przynosi korzyści klientom.
4. Bądź na bieżąco, aby zapewnić idealne i zyskowne dopasowanie do rynku.
5. Aby zrozumieć swoich klientów, należy analizować dane, obserwować ich nawyki i spotykać się z ich pracownikami.
6. Bądź kreatywny i stosuj niekonwencjonalne metody.
7. Prototypy i przedsprzedaż stanowią dwa świetne sposoby na zebranie wczesnych danych na temat zainteresowań i reakcji klientów.
8. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Projektowanie propozycji wartości (2014) to kompleksowy przewodnik po projektowaniu atrakcyjnych produktów i usług. Źródłem prawdziwej wartości jest empatia z klientami, aby dowiedzieć się, w jakich codziennych pracach i zadaniach potrzebują pomocy. Jednak wymyślenie produktu, który pomoże klientom wykonać te prace i zadania, to dopiero początek.

Dla kogo?

  • N/A

  • N/A

  • N/A

O autorach

Alexander Osterwalder jest autorem prowadzącym międzynarodowego bestsellera 'Tworzenie modeli biznesowych', pełnym pasji przedsiębiorcą, wziętym mówcą i współzałożycielem specjalizującej się w tworzeniu narzędzi i treści do celów zarządzania strategicznego i wprowadzania innowacji firmy programistycznej Strategyzer. Osterwalder stworzył Szablon Modelu Biznesowego - narzędzie z zakresu zarządzania strategicznego służące do projektowania, testowania, budowania i zarządzania modelami biznesowymi, z którego korzystają takie firmy jak Coca Cola, GE, P&G, Mastercard, Ericsson, LEGO i 3M. Często przemawia na forach znanych organizacji i najbardziej prestiżowych uniwersytetów całego świata, którymi niewątpliwie są Stanford, Berkeley, MIT, IESE oraz IMD.

Yves Pigneur jest belgijskim informatykiem specjalizującym się w systemach informacji zarządczej. Jest również wykładowcą w katedrze zarządzania i systemów informatycznych Uniwersytetu w Lozannie. Pełnił także funkcję profesora wizytującego w placówkach naukowych mieszczących się w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Singapurze. Yves jest znawcą tematyki modeli biznesowych i często opowiada o nich podczas prelekcji na wyższych uczelniach, w wielkich korporacjach, na imprezach branżowych dla przedsiębiorców i międzynarodowych konferencjach.