Positioning: The Battle for Your Mind



Autorzy: Al Ries, Jack Trout



10 min czytania
8 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Przekonaj się, jak stworzyć skuteczną markę dla swojego startupu lub firmy.
2. Jesteśmy tak przytłoczeni informacjami, że nasze mózgi odrzucają większość napotkanych przez nas marek.
3. Zostań pierwszą grubą rybą!
4. By skutecznie pozycjonować swój produkt, potrzebne jest zapadające w pamięć, nowoczesne podejście marketingowe.
5. Pamiętaj, że jeśli nie możesz być pierwszy, znajdź niszę lub wykorzystaj konkurencję.
6. Niezależnie od tego, czy chodzi o Twoją własną markę, czy o markę konkurencji, nie powinieneś podążać za znanymi markami.
7. Nazwa marki musi być czytelna i łatwa do zapamiętania.
8. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Positioning zyskała miano jednej z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się książek na temat strategii marketingowych w ciągu ostatnich kilku dekad. Książka prezentuje rewolucyjną koncepcję marketingową opracowaną przez autorów w latach 70-tych XX wieku, po tym jak stało się jasne, że klasyczna reklama nie jest już skuteczna ze względu na wzrost liczby mediów i konkurencji. Positioning kładzie nacisk na to, jak pozycjonować swój produkt na rynku, aby stać się liderem w branży.

Dla kogo?

  • N/A

  • N/A

  • N/A

O autorach

Al Ries jest specjalistą od marketingu i autorem książek. Jest również współzałożycielem i prezesem firmy konsultingowej Ries & Ries, którą prowadzi wraz ze swoją partnerką i córką, Laurą Ries. Wraz z Jackiem Troutem, Ries ukuł termin "pozycjonowanie", który odnosi się do dziedziny marketingu i jest autorem książki "Positioning: The Battle For Your Mind, która jest standardem w branży na ten temat.

Jack Trout był amerykańskim teoretykiem i praktykiem marketingu, autorem i współautorem kilkunastu książek na temat strategii marketingowych, pozycjonowania i budowania świadomości marki (brandingu). Pracę rozpoczął w dziale reklamy General Electric. Następnie przez ponad 20 lat prowadził, wspólnie z Alem Riesem, firmę marketingową. Był właścicielem firmy Trout & Partners, zajmującej się doradztwem marketingowym na całym świecie. Doradzał wielu firmom z listy 500 największych firm świata magazynu „Fortune”, był także konsultantem Departamentu Stanu USA, pomagając opracować strategię poprawienia wizerunku marki kraju. W 2006 roku doradzał Partii Demokratycznej w wyborach do Kongresu Stanów Zjednoczonych.