Alchemia: Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu

Alchemy: The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense


Autor: Rory Sutherland



15 min czytania
9 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Przekonaj się, jak odstąpienie od zasad logicznego myślenia może wpłynąć na powstawanie kreatywnych rozwiązań.
2. Zachowania ludzi nie zawsze da się wytłumaczyć w logiczny sposób.
3. Firmy powinny dbać o drobiazgi.
4. Niewielkie zmiany mogą wpłynąć na sposób, w jaki ludzie myślą i działają.
5. Termin 'statystyczny konsument' nie istnieje.
6. Skuteczne komunikaty zawsze zawierają element absurdu.
7. Do rozwiązania problemu niezbędna jest wnikliwość psychologiczna i wielopłaszczyznowe podejście.
8. Niekiedy najbardziej nielogiczne pomysły są tymi idealnymi.
9. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Alchemia: Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu (2018) dowodzi istnienia irracjonalnego myślenia w świecie zachwyconym logiką. Opierając się na zdobytej z pierwszej ręki wiedzy na temat branży reklamowej i spostrzeżeniach z dziedziny psychologii behawioralnej, Rory Sutherland argumentuje, że świat jest zbyt złożony, by patrzeć na niego tylko z jednej perspektywy. Chcąc rozwiązywać codzienne problemy, musimy wyjść poza powierzchowną analizę i otworzyć się nawet na najbardziej pozornie bezsensowne pomysły - które często okazują się być bardzo potężne. Dopiero wtedy możemy stać się prawdziwymi alchemikami.

Dla kogo?

  • N/A

  • N/A

  • N/A

O autorze

Rory Sutherland jest najbardziej znany jako wiceprezes wielokrotnie nagradzanej agencji reklamowej Ogilvy, w której pracuje od 1988 roku. Oprócz bycia jednym z najbardziej wpływowych specjalistów od reklamy na świecie, Sutherland opublikował książkę The Wiki Man (2011) i wielokrotnie przemawiał na Ted Global. Obecnie regularnie pisze dla magazynów Spectator, Market Leader i Impact.