Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos

The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More


Autor: Chris Anderson



17 min czytania
11 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Przekonaj się, dlaczego rynki niszowe są przyszłością handlu.
2. Rynek dóbr niszowych o niewielkim, ale stałym popycie rywalizuje w świecie rozrywki online z rynkiem hitów.
3. Zapewnienie wszystkim dostępu do środków produkcji generuje więcej treści i wydłuża ogon.
4. Zapewnienie wszystkim środków dystrybucji pozwala na dostęp do większej ilości treści i wydłuża ogon.
5. Wsparcie klientów w filtracji opcji pozwala im znaleźć i kupić to, czego naprawdę chcą.
6. Miejsce na półkach jest kosztowne, co zmusza firmy do skupiania się wyłącznie na bestsellerach - co oznacza, że interesy klientów są zaniedbywane.
7. Internetowa dystrybucja wiąże się z niższymi kosztami magazynowania, dzięki czemu może zaspokajać indywidualne potrzeby.
8. Począwszy od zabawek, a skończywszy na reklamie: nisze i długie ogony istnieją na wielu rynkach, nie tylko rozrywkowym.
9. By wykorzystać długi ogon we własnym biznesie, zmaksymalizuj swoją ofertę i pomóż klientom znaleźć to, czego szukają.
10. Niszowa akcja marketingowa jest skuteczniejsza niż tradycyjna, uniwersalna reklama.
11. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos kwestionuje istniejące wyobrażenia o rynku i przemyśle rozrywkowym, analizując ogromny wpływ internetu na gospodarkę. Dzięki nowym sposobom tworzenia i dystrybucji treści bardziej opłacalne może być oferowanie dużej liczby i szerokiej gamy produktów, które przemawiają do grup niszowych konsumentów, zamiast jednego określonego "hitu", np. przeboju kinowego lub bestsellerowej książki.

Dla kogo?

  • Dla osób prowadzących własny biznes

  • dla osób zajmujących się sprzedażą

  • dla osób zajmujących się reklamą i marketingiem

O autorze

Chris Anderson jest autorem i przedsiębiorcą. Jest synem misjonarzy, którzy pracowali w Pakistanie. Ukończył studia na Uniwersytecie Oksfordzkim, pracował dla różnych gazet (był między innymi redaktorem biznesowym w The Economist i redaktorem naczelnym magazynu Wired) i uruchomił ponad 100 udanych magazynów i stron internetowych. Od 2001 roku jest kuratorem konferencji TED.