Wielcy z wyboru

Great by Choice: Uncertainty, Chaos, and Luck - Why Some Thrive Despite Them All


Autorzy: Jim Collins, Morten T. Hansen



12 min czytania
9 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Przedsiębiorstwa, które są dobrze przygotowane, odnoszą sukcesy w nieprzewidywalnych środowiskach biznesowych.
2. Przedsiębiorstwa, które prosperują w niepewności, opierają się na dyscyplinie, innowacjach opartych na danych oraz na gotowości opartej na paranoi.
3. Firmy 10X stawiają sobie cele, które realizują dokładnie rok po roku - bez względu na warunki.
4. Firmy 10X są zuchwałe i nowatorskie, ale tylko wtedy, gdy są do tego podstawy.
5. Innowacyjność to nie wszystko; musi ona być również połączona z dyscypliną w praktyce biznesowej.
6. 10X są „produktywnymi paranoikami” - spodziewają się najgorszego i obsesyjnie się na to przygotowują.
7. Firmy 10X tworzą stabilne i szczegółowe procedury operacyjne, które zapewniają spójność i sukces.
8. To nie łut szczęścia ani okoliczności czynią firmy 10X wielkimi - to ciężka praca i ambicja.
9. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Współczesność to miejsce niepewne, nieustannie zmieniające się i często chaotyczne. Wiele firm nie jest w stanie przetrwać w tym chaosie, ale niektóre nie tylko są w stanie przetrwać w tych zmieniających się warunkach, ale nawet się w nich rozwijać. Książka „Wielcy z wyboru” analizuje, dlaczego te firmy odnoszą sukcesy, podczas gdy większość innych ponosi porażkę. Publikacja ta jest efektem wyczerpujących, dogłębnych badań środowiska biznesowego. Dowodzi, że sukces nie jest wynikiem tego, że firma jest bardziej innowacyjna, odważna lub otwarta na podejmowanie ryzyka, ani nie jest wynikiem zwykłego szczęścia lub przypadku. Tak naprawdę sukces wynika z połączenia dyscypliny, innowacji opartych na dowodach i strachu przed porażką, który graniczy z paranoją. To właśnie ten przepis, a nie szczęście, pozwala niektórym firmom stać się wielkimi.

Dla kogo?

  • Dla osób prowadzących własny biznes

  • Dla osób zajmujących wysokie stanowiska kierownicze w firmie

  • dla osób kreatywnych i przedsiębiorczych

O autorach

Jim Collins jest autorem, wykładowcą i konsultantem, który między innymi wykładał w Stanford University Graduate School of Business i jest częstym współpracownikiem Fortune, BusinessWeek i Harvard Business Review. Collins doradza liderom biznesowym w sektorach społecznym i korporacyjnym.

Morten T. Hansen jest profesorem zarządzania na University of California, Berkeley, oraz starszym wykładowcą na Stanford University. Jako ceniony badacz i autor, Hansen zasłynął swoimi pracami na temat efektywności pracy zespołowej i innowacji. Wcześniej pracował jako konsultant w Boston Consulting Group, co ugruntowało jego wiedzę praktyczną w dziedzinie zarządzania. Jego badania i publikacje przyczyniły się do lepszego zrozumienia, jak osiągać wysokie wyniki w pracy indywidualnej i zespołowej.