logo

Kategoria: Historia firm

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Historia firm'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 7

How the Mighty Fall And Why Some Companies Never Give In
Jim Collins
Biznes Firma Historia firm Motywacja Zarządzanie
W swojej książce „Jak upadają giganci i dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają”, jej autor, będący jednocześnie doświadczonym ekspertem ds. biznesu, wyjaśnia nam jak dochodzi do upadków całkiem dobrze prosperujących firm i dlaczego dzieje się to głównie z powodu złych decyzji. Daje również kilka rad dla przywódców pragnących uniknąć takich błędów.
Otwórz
One Click: Jeff Bezos and the Rise of Amazon.com
Richard L. Brandt
Biografia Biznes Historia firm Przedsiębiorczość Technologia
Historia jednego z najbogatszych ludzi na świecie to idealna pozycja czytelnicza dla wszystkich tych osób, które chcą wejść w biznes z przytupem. W branży przedsiębiorczej wyróżnić się bowiem mogą jedynie te jednostki, które wybierają zupełnie nieszablonową drogę rozwoju. Dzięki historii dyrektora generalnego największej na świecie księgarni wirtualnej, którą z początku był Amazon, każdy początkujący biznesmen dowie się, gdzie tak naprawdę tkwi sekret sukcesu.
Otwórz
Good to Great
Jim Collins
Biznes Historia firm Planowanie Zarządzanie
Niniejsza książka "Od dobrego do wielkiego" wydana w 2005 roku przedstawia rezultaty 5 lat badań prowadzonych przez jej autora oraz jego zespół. Swoje badania prowadzili oni na grupie spółek publicznych, które po latach niepowodzeń, cierpliwie dochodziły do swojego sukcesu oraz wyodrębnili przyczyny, przez które spółki te różniły się od swoich opływających w sukces konkurentów. Następnie przyczyny te zostały skoncentrowane w najbardziej istotne poglądy na przywództwo, kulturę oraz zarządzanie strategiczne.
Otwórz
Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike
Phil Knight
Biografia Biznes Firma Historia firm Przedsiębiorczość Przywództwo Sport
Shoe Dog (2016) opowiada historię twórcy słynnej marki obuwniczej Nike. To streszczenie oferuje wgląd w sposób myślenia genialnego przedsiębiorcy Phila Knighta oraz pokazuje wzloty i upadki, które towarzyszyły budowaniu jego firmy.
Otwórz
Titan: The Life of John D. Rockefeller, Sr.
Ron Chernow
Biografia Biznes Historia Historia firm
Książka "Tytan" to obszerna biografia Johna D. Rockefellera, Sr., pierwotnego potentata naftowego i założyciela Standard Oil, największej marki w branży w XIX i na początku XX wieku. Książka opowiada historię Rockefellera od jego skromnego dzieciństwa, poprzez stanie się najbogatszym człowiekiem w historii Ameryki, aż po jego dziwaczną emeryturę. Zapewnia wgląd w życie osobiste Rockefellera, praktyki biznesowe i działalność dobroczynną.
Otwórz
The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google
Scott Galloway
Biznes Ekonomia Historia firm Startupy Technologia
Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google (2017) przygląda się wspaniałym superpotęgom ery cyfrowej - Apple, Amazon, Facebook i Google - i stara się odpowiedzieć na kilka trudnych pytań: W jaki sposób firmy te zmieniły świat, w którym żyjemy, oraz jaka jest ich recepta na sukces? Jak pozostałe firmy mogą wznieść się na podobne szczeble władzy? Co trzeba zrobić, by dobrze prosperować w świecie kształtowanym przez ów Czwórkę?
Otwórz
Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies
Jim Collins, Jerry I. Porras
Biznes Finanse Historia firm Planowanie Zarządzanie
„Wizjonerskie organizacje” (1994) przygląda się 18 niezwykłym i szanowanym firmom, aby zrozumieć, dzięki czemu prosperują one od dziesięcioleci, a w niektórych przypadkach nawet od prawie dwóch stuleci. To przełomowe studium ukazuje proste, ale inspirujące różnice, które odróżniają te wizjonerskie firmy od ich mniej udanych konkurentów. Książka jest przeznaczona dla wszystkich- od dyrektorów generalnych po pracowników szeregowych, od największych przedsiębiorstw, po firmy rozpoczynające działalność i prowadzące fundacje charytatywne. Zawarte tu ponadczasowe porady pomogą czytelnikom odkryć, jak ważne jest trzymanie się podstawowej ideologii, jednocześnie stale stymulując postęp.
Otwórz