Pięć dysfunkcji pracy zespołowej
Odblokuj dostęp do 608 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej: Opowieść o przywództwie
The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable
Autor: Patrick Lencioni
Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Nauczysz się, jak zbudować oraz utrzymać świetny zespół.
2. Praca zespołowa jest największą przewagą nad przeciwnikiem, zrób z niej więc swój priorytet.
3. Udana praca zespołowa oparta jest na zaufaniu, a zaufanie rodzi się wtedy, kiedy członkowie zespołu mogą swobodnie mówić o swoich słabościach i błędach.
4. Pierwszy krok w kierunku zbudowania zaufania należy do lidera zespołu, który pokaże swoją wrażliwość, a także podzieli się swoimi wątpliwościami i przyzna do błędów.
5. Jeżeli ludzie sobie ufają, angażują się w konstruktywne dyskusje i podejmują lepsze decyzje.
6. Każdy musi popierać podjętą decyzję, nawet jeżeli jej podjęcie nie było jednogłośne i nie wszyscy byli jej pewni.
7. Świetne zespoły rozliczane są bardzo jasno, co oznacza, że praca każdego z ich członków jest bardzo przejrzysta.
8. Efektywnie działające zespoły skupiają na celach zbiorczych, a nie ambicjach jednostek.
9. Pracownicy świetnych zespołów spędzają ze sobą bardzo wiele czasu, a to skutkuje faktycznym jego oszczędzaniem.
10. Podsumowanie
16 min czytania
10 rozdziałów
Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Nauczysz się, jak zbudować oraz utrzymać świetny zespół.
2. Praca zespołowa jest największą przewagą nad przeciwnikiem, zrób z niej więc swój priorytet.
3. Udana praca zespołowa oparta jest na zaufaniu, a zaufanie rodzi się wtedy, kiedy członkowie zespołu mogą swobodnie mówić o swoich słabościach i błędach.
4. Pierwszy krok w kierunku zbudowania zaufania należy do lidera zespołu, który pokaże swoją wrażliwość, a także podzieli się swoimi wątpliwościami i przyzna do błędów.
5. Jeżeli ludzie sobie ufają, angażują się w konstruktywne dyskusje i podejmują lepsze decyzje.
6. Każdy musi popierać podjętą decyzję, nawet jeżeli jej podjęcie nie było jednogłośne i nie wszyscy byli jej pewni.
7. Świetne zespoły rozliczane są bardzo jasno, co oznacza, że praca każdego z ich członków jest bardzo przejrzysta.
8. Efektywnie działające zespoły skupiają na celach zbiorczych, a nie ambicjach jednostek.
9. Pracownicy świetnych zespołów spędzają ze sobą bardzo wiele czasu, a to skutkuje faktycznym jego oszczędzaniem.
10. Podsumowanie