Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza

Radical Candor: Be a Kickass Boss Without Losing Your Humanity


Autor: Kim Scott



17 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Zostaniesz szefem, który nie owija w bawełnę.
2. Szef jednocześnie wymagający i wyrozumiały rozwija, między kadrą zarządzającą a pracownikami, silne i niosące obopólne korzyści relacje.
3. Bycie jednocześnie wymagającym i wyrozumiałym jest swobodnym balansem pomiędzy bezpośredniością i szczerością, bez konieczności obrażania kogokolwiek.
4. Szef wymagający, a jednocześnie wyrozumiały unika wpadania w pułapkę nadmiernie agresywnego, leniwego i strachliwego zarządzania.
5. Szefowie nie powinni tworzyć fałszywego obrazu pracy, powinni za to zapewniać możliwość zawodowego rozwoju.
6. Zwolnienie pracownika jest kłopotliwym doświadczeniem, a więc zanim to zrobisz upewnij się, że rozważyłeś wszystkie za i przeciw.
7. Menedżerowie nie powinni mówić ludziom co mają robić, a zamiast tego trenować przywództwo oparte na współpracy.
8. W zależności od swojej osobowości możesz być cichym lub głośnym słuchaczem.
9. Aby wesprzeć swoich pracowników, zaproponuj im szczerą rozmowę, która ujawni ich prawdziwe motywy działania.
10. Podsumowanie

Streszczenie

„Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” (2017) jest książką oferującą przydatne narzędzia, które mogą okazać się pożyteczne dla każdego przywódcy czy menedżera pragnącego zbudować ze swoimi pracownikami jak najlepsze, możliwe relacje. Znajdziesz w niej głębokie spojrzenie na kwestię zarządzania, które tworzy środowisko pracy, w którym powstają wspaniałe pomysły, a indywidualni pracownicy mogą w pełni rozwinąć swój potencjał. Już czas przestać wątpić w siebie i stać się szefem, z którego pracownicy będą dumni.

Dla kogo?

  • Menedżerów i przywódców biznesowych,

  • Trenerów personalnych oraz psychologów organizacji,

  • Przedsiębiorców oraz ludzi prowadzących własną działalność.

O autorze

Kim Scott zdobyła uznanie jako odnoszący sukcesy jako menadżer w gigantach technologicznych Doliny Krzemowej takich jak Google, Twitter i Dropbox. Związana była również z firmą Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym optymalnym zarządzaniem ludźmi, który miał pomóc w staniu się jak najlepszym szefem. W ostatnich latach zyskała sławę dzięki nowatorskiemu podejściu do skutecznego zarządzania w metodzie 'radykalnej szczerości'.