Szef wymagający i wyrozumiały
Odblokuj dostęp do 608 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza
Radical Candor: Be a Kickass Boss Without Losing Your Humanity
Autor: Kim Scott
Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Zostaniesz szefem, który nie owija w bawełnę.
2. Szef jednocześnie wymagający i wyrozumiały rozwija, między kadrą zarządzającą a pracownikami, silne i niosące obopólne korzyści relacje.
3. Bycie jednocześnie wymagającym i wyrozumiałym jest swobodnym balansem pomiędzy bezpośredniością i szczerością, bez konieczności obrażania kogokolwiek.
4. Szef wymagający, a jednocześnie wyrozumiały unika wpadania w pułapkę nadmiernie agresywnego, leniwego i strachliwego zarządzania.
5. Szefowie nie powinni tworzyć fałszywego obrazu pracy, powinni za to zapewniać możliwość zawodowego rozwoju.
6. Zwolnienie pracownika jest kłopotliwym doświadczeniem, a więc zanim to zrobisz upewnij się, że rozważyłeś wszystkie za i przeciw.
7. Menedżerowie nie powinni mówić ludziom co mają robić, a zamiast tego trenować przywództwo oparte na współpracy.
8. W zależności od swojej osobowości możesz być cichym lub głośnym słuchaczem.
9. Aby wesprzeć swoich pracowników, zaproponuj im szczerą rozmowę, która ujawni ich prawdziwe motywy działania.
10. Podsumowanie
17 min czytania
10 rozdziałów
Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Zostaniesz szefem, który nie owija w bawełnę.
2. Szef jednocześnie wymagający i wyrozumiały rozwija, między kadrą zarządzającą a pracownikami, silne i niosące obopólne korzyści relacje.
3. Bycie jednocześnie wymagającym i wyrozumiałym jest swobodnym balansem pomiędzy bezpośredniością i szczerością, bez konieczności obrażania kogokolwiek.
4. Szef wymagający, a jednocześnie wyrozumiały unika wpadania w pułapkę nadmiernie agresywnego, leniwego i strachliwego zarządzania.
5. Szefowie nie powinni tworzyć fałszywego obrazu pracy, powinni za to zapewniać możliwość zawodowego rozwoju.
6. Zwolnienie pracownika jest kłopotliwym doświadczeniem, a więc zanim to zrobisz upewnij się, że rozważyłeś wszystkie za i przeciw.
7. Menedżerowie nie powinni mówić ludziom co mają robić, a zamiast tego trenować przywództwo oparte na współpracy.
8. W zależności od swojej osobowości możesz być cichym lub głośnym słuchaczem.
9. Aby wesprzeć swoich pracowników, zaproponuj im szczerą rozmowę, która ujawni ich prawdziwe motywy działania.
10. Podsumowanie