Jak czerpać radość z pracy. 30 sposobów na uzdrowienie kultury organizacyjnej w firmie i pokochanie swojej pracy

The Joy of Work: 30 Ways to Fix Your Work Culture and Fall in Love With Your Job Again


Autor: Bruce Daisley



19 min czytania
10 rozdziałów



Spis treści:
1. A co ja z tego będę miał? Odkryjesz kilka łatwych do wprowadzenia pomysłów na to, jak zwiększyć produktywność w swoim miejscu pracy.
2. Zakłócenia mają szkodliwy wpływ na naszą wydajność w pracy a włączenie trybu mnicha każdego poranka może pomóc ci przezwyciężyć ten problem.
3. Spacery wzmagają kreatywne myślenie, tak więc spotkania podczas spacerów mogą być świetnym narzędziem zwiększającym produktywność.
4. Nadmierna łączność oraz zbyt wiele informacji może doprowadzić do pośpiechu i niepokoju, istnieją jednak sposoby na uspokojenie tempa.
5. Istnieje określony limit pracy, jaką jesteśmy w stanie wykonać w ciągu roboczego tygodnia, dlatego też najlepiej jest pracować maksymalnie przez 40 godzin.
6. Nowe technologie umożliwiają obserwacje dynamiki środowiska pracy oraz dostrzeżenie tego, jak ważne dla produktywności są relacje społeczne.
7. Przerwa na interakcje społeczne daje niespodziewany zastrzyk energii, ponieważ same te interakcje balansują wyzwania, które napotykamy w pracy.
8. Jeżeli komunikacja w twojej firmie nie funkcjonuje najlepiej, warto jest zorganizować firmowe zebrania towarzyskie.
9. Śmiech pomaga pracownikom szpitali wojskowych, warto więc dać mu szansę również w biurach.
10. Podsumowanie

Streszczenie

„Jak czerpać radość z pracy” (2019) jest książką oferującą zbiór porad na temat tego, w jaki sposób sprawić, aby nasza praca była mniej stresująca, a za to dużo bardziej zabawna i produktywna. Poddaje ona analizie wiele pułapek dla produktywności, które możemy odnaleźć we współczesnych miejscach pracy, a także zapewnia rozwiązania, zarówno dla zwiększenia wydajności, jak i osiągnięcia większej psychicznej równowagi. Zapewnia również kilka pomysłów na to, jak poprawić atmosferę w naszym miejscu pracy, a także stosunki z naszymi współpracownikami, tak aby osiągnąć harmonijną i efektywną pracę zespołową.

Dla kogo?

  • Dla pracowników,

  • Dla menedżerów i prezesów,

  • Dla trenerów i psychologów.

O autorze

Urodzony w Birmingham Bruce Daisley karierę rozpoczynał pisząc do czasopism i radia. Jego artykuły były publikowane w Harvard Business Review, Wall Street Journal, Washington Post, Wired i w The Guardian. Później pracował dla takich gigantów jak Google i Twitter, a obecnie kieruje europejskim oddziałem Twittera. Daisley jest również zaangażowany w czerpanie przyjemności z pracy, o czym mówi w swoim podcaście eatsleepworkrepeat.fm.