Błysk! Potęga przeczucia

Blink: The Power of Thinking Without Thinking


Autor: Malcolm Gladwell



11 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Co ja z tego mam? Dowiedz się, jak wykorzystać nieświadome, pochopne osądy na swoją korzyść.
2. Nie lekceważ swojej intuicji, ponieważ niejednokrotnie okazuje się być lepsza od świadomych decyzji.
3. Nasza podświadomość potrafi w ułamku sekundy rozróżnić informacje istotne od nieistotnych.
4. Wydajemy o wiele więcej pochopnych osądów, niż nam się wydaje i często dopiero później wymyślamy dla nich racjonalne wytłumaczenia.
5. Na nasze decyzje duży wpływ mają nasze nieświadome skojarzenia.
6. Stres może wywołać u nas chwilowy autyzm, a to z kolei może prowadzić nas do błędnych osądów.
7. Badania rynku nie zawsze są dobrym wskaźnikiem prawdziwych zachowań konsumentów.
8. Aby pozbyć się swoich uprzedzeń, wyjdź z domu i doświadczaj nowych rzeczy.
9. Jeśli chcesz uniknąć złych pochopnych osądów, ignoruj wszystkie nieistotne informacje.
10. Podsumowanie

Streszczenie

"Błysk" analizuje zjawisko błyskawicznych osądów, czyli decyzji podejmowanych w ułamku sekundy, które podejmujemy nieświadomie. Są to ważne narzędzia decyzyjne, ale mogą też prowadzić do złych wyborów i różnego rodzaju problemów. "Błysk" wyjaśnia, jak możemy je najlepiej wykorzystać.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto interesuje się intuicją i podejmowaniem decyzji,

  • Dla każdego zainteresowanego pozbyciem się uprzedzeń i stereotypów,

  • Dla każdego, kto chce wiedzieć, kiedy zaufać swojej intuicji.

O autorze

Malcolm Gladwell jest kanadyjskim dziennikarzem i autorem książek. Publikował między innymi do „New Yorkera". Jego reportaże o zachowaniu konsumentów, przestępczości w Nowym Jorku czy testach osobowości zdradzają zamiłowanie do socjologii, psychologii i marketingu. Wszystkie książki Gladwella okazywały się wielkimi bestsellerami, a magazyn „Times" uznał go za jednego ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Ostatnio prawa do książki Błysk! kupiła nawet wytwórnia filmowa Universal. Gladwell pisze żywo i wciągająco, dzięki czemu szybko zyskał status guru w środowiskach marketingowych.