Kreatywność S
Odblokuj dostęp do 608 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji
Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration
Autorzy: Ed Catmull, Amy Wallace
Spis treści:
1. Dowiedz się, jak w pełni wykorzystać potencjał twórczy swojego zespołu.
2. Hierarchiczne struktury uniemożliwiają przekazywanie szczerych informacji zwrotnych przez pracowników, zwłaszcza jeśli są one skierowane do przełożonych.
3. Strach przed porażką powoduje, że ludzie wolą obierać znane trasy, zamiast ryzykować zmiany.
4. Liderzy muszą przyznać się do własnych niedociągnięć i wysłuchać opinii swoich pracowników.
5. Pracownicy pracują ciężej, jeśli mają poczucie, że przyczyniają się do podnoszenia poziomu firmy.
6. Ludzie są ważniejsi niż pomysły czy procesy, dlatego skompletowanie idealnego zespołu ma kluczowe znaczenie.
7. Kierownictwo musi ufać swojej kadrze i dawać im prawo do podejmowania decyzji.
8. Zadaniem menedżera nie jest unikanie ryzyka i porażek, ale umożliwienie firmie powrotu do równowagi.
9. Firmy muszą traktować swoje środowisko pracy jako narzędzie wspierania kreatywności.
10. Podsumowanie
14 min czytania
10 rozdziałów
Spis treści:
1. Dowiedz się, jak w pełni wykorzystać potencjał twórczy swojego zespołu.
2. Hierarchiczne struktury uniemożliwiają przekazywanie szczerych informacji zwrotnych przez pracowników, zwłaszcza jeśli są one skierowane do przełożonych.
3. Strach przed porażką powoduje, że ludzie wolą obierać znane trasy, zamiast ryzykować zmiany.
4. Liderzy muszą przyznać się do własnych niedociągnięć i wysłuchać opinii swoich pracowników.
5. Pracownicy pracują ciężej, jeśli mają poczucie, że przyczyniają się do podnoszenia poziomu firmy.
6. Ludzie są ważniejsi niż pomysły czy procesy, dlatego skompletowanie idealnego zespołu ma kluczowe znaczenie.
7. Kierownictwo musi ufać swojej kadrze i dawać im prawo do podejmowania decyzji.
8. Zadaniem menedżera nie jest unikanie ryzyka i porażek, ale umożliwienie firmie powrotu do równowagi.
9. Firmy muszą traktować swoje środowisko pracy jako narzędzie wspierania kreatywności.
10. Podsumowanie