The Advantage: Why Organizational Health Trumps Everything Else in Business



Autor: Patrick Lencioni



18 min czytania
12 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Co ja z tego mam: dowiedz się, dlaczego Twoja firma nie może sobie już pozwolić na niezdrowe warunki.
2. Aby odnieść sukces, organizacje muszą być sprytne i sprawne.
3. Liderzy zaniedbują kondycję organizacyjną firmy, ponieważ uważają, że są zbyt wyrafinowani, zajęci lub analityczni, by zawracać sobie nią głowę.
4. Zbuduj spójny zespół przywódczy, aby stworzyć sprawną i spójną organizację.
5. Od zaufania po orientację na wyniki - istnieje pięć zasad postępowania, które zespoły muszą przyjąć, aby zbudować spójny zespół.
6. Zarządy muszą budować spójność poprzez zadawanie sobie prostych pytań o to, kim są i co będą robić.
7. Pracownikom należy stale przypominać o powodach istnienia firmy, podstawowych wartościach, strategii i priorytetach.
8. Systemy ludzkie w firmie muszą być proste i budowane na podstawie odpowiedzi na sześć kluczowych pytań.
9. Żadne działanie, czynność czy proces nie jest bardziej istotne dla sprawnej organizacji niż sposób prowadzenia spotkań.
10. Liderzy stosują cztery różne rodzaje spotkań (codzienne, tygodniowe, miesięczne i kwartalne) dla różnych poziomów szczegółowości.
11. Liderzy i ich zespoły są kluczowym elementem budowania sprawnych organizacji.
12. Podsumowanie

Streszczenie

Ten tekst określa kluczowe zasady budowania zdrowej organizacji, w której wszyscy pracownicy dążą do realizacji wspólnych celów. Dzięki temu mogą osiągnąć swój pełny potencjał, podczas gdy nieuczciwi konkurenci marnują zasoby w wewnętrznych sprzeczkach.

Dla kogo?

  • Dla początkujących menedżerów

  • Dla założycieli rozwijających się startupów

O autorze

Patrick Lencioni jest założycielem i prezesem The Table Group, gdzie jako konsultant i menedżer specjalizuje się w rozwijaniu silnych zespołów i tworzeniu zdrowej dynamiki w firmach. Pracował nie tylko dla firm z listy Fortune 500, ale także dla start-upów i organizacji non-profit. Opublikował wiele książek, w tym bestsellerowe 'Pięć dysfunkcji pracy zespołowej'.