Strategia konkurencji
Odblokuj dostęp do 608 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Strategia konkurencji: Metody analizy sektorów i konkurentów
Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors
Autor: Michael E. Porter
Spis treści:
1. Co ja z tego mam? Spraw, aby Twoja firma wzbiła się na wyżyny dzięki konkurencyjnej strategii.
2. Stan konkurencji w danej branży zależy od pięciu podstawowych czynników.
3. Strategie konkurencyjne można podzielić na trzy podstawowe kategorie.
4. W analizie konkurencji można wyróżnić cztery elementy diagnostyczne.
5. Zwróć uwagę na zapowiedzi konkurencji i komentarze w środowisku branżowym.
6. Nowo powstające branże charakteryzują się wspólnymi czynnikami strukturalnymi.
7. Bariery wyjścia sprawiają, że firmy konkurują w upadających branżach, zaś alternatywy strategiczne pomagają im przetrwać.
8. Konkurencja w branżach globalnych stwarza unikalne problemy i alternatywy strategiczne.
9. Integracja pionowa ma istotne korzyści i koszty.
10. Podsumowanie
14 min czytania
10 rozdziałów
Spis treści:
1. Co ja z tego mam? Spraw, aby Twoja firma wzbiła się na wyżyny dzięki konkurencyjnej strategii.
2. Stan konkurencji w danej branży zależy od pięciu podstawowych czynników.
3. Strategie konkurencyjne można podzielić na trzy podstawowe kategorie.
4. W analizie konkurencji można wyróżnić cztery elementy diagnostyczne.
5. Zwróć uwagę na zapowiedzi konkurencji i komentarze w środowisku branżowym.
6. Nowo powstające branże charakteryzują się wspólnymi czynnikami strukturalnymi.
7. Bariery wyjścia sprawiają, że firmy konkurują w upadających branżach, zaś alternatywy strategiczne pomagają im przetrwać.
8. Konkurencja w branżach globalnych stwarza unikalne problemy i alternatywy strategiczne.
9. Integracja pionowa ma istotne korzyści i koszty.
10. Podsumowanie