Koncentruj się!
Odblokuj dostęp do 604 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Koncentruj się! Strategiczny klucz do przyszłości twojej firmy
Focus: The Future of Your Company Depends on It
Autor: Al Ries
Spis treści:
1. Przekonaj się, dlaczego najsilniejszym atutem firmy jest jej ukierunkowanie.
2. Podstawowym celem firm jest z reguły ich wzrost.
3. Posiadanie dużej, stale rozwijającej się firmy nie gwarantuje sukcesu.
4. Firmy nie potrafią skupić się na strategiach zarządzania ukierunkowanych na wzrost.
5. Globalizacja pomaga firmom rozszerzyć swoją działalność na skalę globalną, ale może to spowodować, że firma straci swoje ukierunkowanie.
6. Wyspecjalizowanie się jest skuteczną strategią pozwalającą skupić się na firmie i poprawić jej wydajność.
7. Firmy specjalizujące się w danej dziedzinie osiągają lepsze wyniki, ponieważ klienci postrzegają je jako dostawców wysokiej jakości.
8. Wprowadzenie nowych technologii zmienia rynek, dlatego firma powinna być przygotowana na dostosowanie swojej działalności.
9. Firma musi skupić się na jednym celu, podczas gdy konglomerat musi obrać sobie wiele różnych, wieloetapowych celów.
10. Podsumowanie końcowe
13 min czytania
10 rozdziałów
Spis treści:
1. Przekonaj się, dlaczego najsilniejszym atutem firmy jest jej ukierunkowanie.
2. Podstawowym celem firm jest z reguły ich wzrost.
3. Posiadanie dużej, stale rozwijającej się firmy nie gwarantuje sukcesu.
4. Firmy nie potrafią skupić się na strategiach zarządzania ukierunkowanych na wzrost.
5. Globalizacja pomaga firmom rozszerzyć swoją działalność na skalę globalną, ale może to spowodować, że firma straci swoje ukierunkowanie.
6. Wyspecjalizowanie się jest skuteczną strategią pozwalającą skupić się na firmie i poprawić jej wydajność.
7. Firmy specjalizujące się w danej dziedzinie osiągają lepsze wyniki, ponieważ klienci postrzegają je jako dostawców wysokiej jakości.
8. Wprowadzenie nowych technologii zmienia rynek, dlatego firma powinna być przygotowana na dostosowanie swojej działalności.
9. Firma musi skupić się na jednym celu, podczas gdy konglomerat musi obrać sobie wiele różnych, wieloetapowych celów.
10. Podsumowanie końcowe