logo

Streszczenie książki

Poznaj kluczowe lekcje z książki Dobra strategia, zła strategia – bez zbędnego lania wody, w formie konkretnego i zwięzłego streszczenia.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Dobra strategia, zła strategia

Good Strategy, Bad Strategy: The difference and why it matters
Autor: Richard P. Rumelt


Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Wydajność Zarządzanie

16 min czytania
11 rozdziałów
3 czytelników



Spis treści:
1. Naucz się, jak zostać świetnym strategiem.
2. Nie należy utożsamiać strategii z ambitnym wyznaczaniem celów, wizjami czy sloganami.
3. Podstawą każdej dobrej strategii jest diagnoza, strategia i zestaw spójnych działań.
4. Dobra strategia wymaga podążenia w jednym konkretnym kierunku.
5. Chcąc czerpać zyski ze swojej strategii, należy upewnić się, że daje ona przewagę nad rywalami.
6. Dobierz odpowiednie zasoby i podejmij odpowiednie kroki do konkretnej sytuacji.
7. Wykorzystaj dynamikę zmieniających się okoliczności biznesowych, aby zdobyć przewagę na rynku.
8. Odpowiednia strategia maksymalizuje przewagę nad konkurencją, ograniczając możliwości rywali i maksymalizując własne zasoby.
9. Podejdź do strategii jak do nauki: sformułuj strategiczną hipotezę do przetestowania, a następnie udoskonal swoje pomysły.
10. Nie popełniaj podstawowych błędów. Analizuj swoją sytuację z perspektywy otoczenia i ucz się na wcześniejszych porażkach innych.
11. Podsumowanie końcowe