The Myths of Creativity: The Truth About How Innovative Companies and People Generate Great Ideas



Autor: David Burkus



10 min czytania
8 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Poznaj powody, dla których powinniśmy podejść do kreatywności w nowy sposób.
2. Chcąc osiągnąć nasz kreatywny potencjał, musimy zmienić nasze postrzeganie kreatywności.
3. Kreatywność nie jest zasobem ekskluzywnym, do którego dostęp mają tylko wybrani ludzie.
4. Poświęcenie swojego czasu i podjęcie pracy nad preferowanymi zadaniami może ożywić proces twórczy.
5. Twórczość jest zwiększana dzięki korzystnemu środowisku społecznemu.
6. Twórczość zależy od zdolności łączenia różnych rodzajów wiedzy w mózgu.
7. Kreatywność często wyzwala się, gdy innowator jest skrępowany.
8. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

The Myths of Creativity demaskuje nasze powszechne błędne przekonania na temat tego, jak działa kreatywność. Zawiera praktyczne spostrzeżenia i wartościowe porady dotyczące tego, jak generować nowe pomysły i umożliwiać im rozkwit, a także podaje rzeczywiste przykłady z historii i ostatnich znanych twórców.

Dla kogo?

  • Dla właścicieli firm

  • Dla osób przedsiębiorczych

  • dla osób prowadzących własny biznes

  • dla osób interesujących się sprawami z zakresu psychologii

O autorze

David Burkus jest profesorem zarządzania w College of Business na Oral Roberts University w Tulsie (Oklahoma). Specjalizuje się w kreatywności, innowacyjności, przedsiębiorczości oraz zachowaniach organizacyjnych. Jest autorem kilku książek na temat nowoczesnego przywództwa i pracy zespołowej. Publikował m.in. w Fast Company i Bloomberg Businessweek, a jego wykłady i wystąpienia były prezentowane podczas wydarzeń organizowanych przez firmy takie jak Microsoft, Google i Stryker.