Wydajni wykonawcy mają rozwiniętą samoświadomość i wyraźny cel w życiu.




Kiedy ostatni raz zadawałeś sobie wielkie pytania, takie jak to, jak chcę być zapamiętany? Albo, co chcę zrobić z moim życiem? Wiele osób będzie myśleć o tych pytaniach tylko w dniu swoich urodzin lub w Sylwestra. Lecz wydajni wykonawcy zadają sobie te pytania bez przerwy; jest to nawyk, który autor nazywa poszukiwaniem klarowności, który sprawia, że zawsze człowiek ma przed sobą swój cel. Daje im też powód do działania, kierunek i skupienie we wszystkim, co robią, ponieważ dokładnie wiedzą, jak ich działania pomagają im w osiągnięciu celów.

I odwrotnie, gdy brakuje klarowności, może to skończyć się dąsaniem, a także pogrążeniem w negatywnych emocjach.

Klarowność składa się z czterech obszarów, nad którymi musisz pracować: Pierwszy z nich to Twoje "Ja" i dokładne określenie, jaką osobą chcesz się stać. Wykonawcy koncentrują się na tym, aby zostać najlepszą wersją siebie i być zapamiętanym w ten sposób. Może to oznaczać, na przykład, bycie miłym, uważnym i pokornym. Kiedy już określisz swoje docelowe "Ja", pojawia się pytanie: Czy dotychczas zachowywałeś się w ten sposób, a jeśli nie, to co musisz zmienić?

Drugim obszarem jest sfera społeczna i bycie świadomym w swoich interakcjach z innymi. Wykonawcy nie mają autopilota do socjalizacji. Jeśli zbliża się randka, spotkanie lub impreza, nasuwa się pytanie: Jak mogę uczynić to spotkanie udanym?

Trzecim jest obszar umiejętności i dokładna wiedza o tym, jakie talenty należy rozwijać. Wydajny wykonawca skupi się na głównym zawodzie lub dziedzinie zainteresowań i będzie pracować nad tym, aby dać sobie czas na praktykę, unikając przy tym wszelkich rozproszeń. Jeśli chcesz być świetnym pisarzem, będzie to oznaczało przeznaczanie czasu na pisanie, a nie tylko naukę o pisaniu, a następnie otrzymywanie informacji zwrotnej, aby dowiedzieć się, co należy poprawić.

Czwarty obszar to służba i znalezienie sposobu na udzielenie się innym. Wykonawcy doskonale radzą sobie w pracy zarówno na rzecz innych, jak i dla siebie. Takie działanie podbudowuje ich motywację, dzięki czemu czują, że pracują z pasji, a ich działalność ma znaczenie. Główne pytanie brzmi: Kto mnie potrzebuje?