Wydajni wykonawcy unikają rozpraszania uwagi i dotrzymują terminów z rozwagą.




To straszne czuć się zawsze zajętym i wypalonym, podczas gdy robota wciąż pozostaje niezrobiona. To wyraźny znak, że nie ma równowagi pomiędzy energią, którą zużywasz, a wynikami, które widzisz.

W ten sposób dochodzimy do czwartego nawyku wysokiej wydajności: zwiększenia efektywności, którego możesz dokonać poprzez naukę oddzielania ważnej pracy od pracy nieistotnej. W ten sposób poświęcasz energię tylko na naprawdę ważne zadania. Często zdarza się, że osoby osiągające słabsze wyniki poświęcają dużo uwagi małym zadaniom, które sprawiają, że czują się produktywni na krótką metę, ale nie zyskują dużo na dłuższym dystansie.

Jednym z głównych oprawców produktywności jest poczta elektroniczna, nad którą ludzie spędzają średnio 28 procent swojego tygodnia pracy. Dzieje się tak dlatego, że prosta czynność odpowiadania na maile, może dać ci poczucie spełnienia, nawet jeśli odciągnie Cię od ważniejszej pracy.

Innym ważnym aspektem wydajności jest wyczucie czasu. Dane pokazują, że niewydajni są ponad trzy razy bardziej narażeni na wpadnięcie w pułapkę fałszywych terminów, co oznacza, że wyznaczają termin, który nie jest ściśle przestrzegany. Wiedząc, że termin jest preferowany, a nie obowiązkowy, nie będziesz czuł żadnej motywacji, aby go dotrzymać. Krótko mówiąc, będziesz nieproduktywny.

Natomiast wydajni wykonawcy są świetni w planowaniu, co oznacza tworzenie jasnych i ambitnych terminów oraz celów. Widoczna linia mety, to świetny sposób na utrzymanie koncentracji, walkę z rozpraszaniem uwagi i utrzymanie wyższego poziomu energii. Poza tym z danych wynika, że osoba z jasnym i ambitnym celem, zawsze będzie przewyższać kogoś, kto nie ma ścisłego terminu. Duże projekty, które są realizowane przez długi okres czasu, mogą być szczególnie trudne, zwłaszcza jeśli chodzi o utrzymanie koncentracji i utrzymanie pędu. W takich przypadkach pomocne jest podzielenie celów długoterminowych na cztery lub pięć małych kroków, które doprowadzą Cię do mety. W ten sposób możesz być skoncentrowany i przeć do przodu, nawet jeśli przed Tobą będą jeszcze miesiące lub lata pracy.