logo

Kategoria: Kultura pracy

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Kultura pracy'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 19

Originals: How Non-Conformists Move the World
Adam Grant
Biznes Kultura pracy Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Zarządzanie
Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat (2016), Adam Grant analizuje dziedzinę kreatywnego myślenia i wyjaśnia, skąd biorą się wspaniałe pomysły. Kierując się niekonwencjonalnymi zasadami, Grant daje nam pomocne wskazówki, jak możemy wspierać oryginalność w każdym aspekcie naszego życia. Udowadnia również, że każdy może zwiększyć swoją kreatywność, a także podaje niezawodne metody identyfikacji prawdziwie oryginalnych pomysłów - i ich realizacji.
Otwórz
Give and Take: A Revolutionary Approach to Success
Adam Grant
Biznes Kultura pracy Przywództwo Psychologia Relacje Rozwój osobisty Sukces osobisty Zarządzanie
Dawaj i bierz stanowi powiew świeżego powietrza dla tradycyjnych teorii sukcesu. Książka "Dawaj i bierz", poparta przełomowymi badaniami, pokazuje, że sekretem głębokiego sukcesu i spełnienia może być pomaganie innym, a nie konkurowanie z nimi.
Otwórz
Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose
Tony Hsieh
Biografia Biznes Kultura pracy Przedsiębiorczość Przywództwo Relacje z klientami Umiejętności komunikacyjne Zarządzanie
Głównym tematem książki jest biznes polegający na dosłownym dostarczaniu szczęścia przy jednoczesnym prowadzeniu życia pełnego pasji i celów. "Dawaj innym szczęście" opowiada historię Tony'ego Hsieh i jego firmy "Zappos", pokazując, jak myślenie długoterminowe i podążanie za swoimi pasjami może nie tylko prowadzić do zysków, ale także do szczęśliwego życia pracowników, klientów i samego siebie. Książka opisuje alternatywne podejście do kultury korporacyjnej, które koncentruje się na prostej koncepcji uszczęśliwiania ludzi wokół siebie, a przez to zwiększania własnego szczęścia.
Otwórz
Decisive: How to Make Better Choices in Life and Work
Chip Heath, Dan Heath
Biznes Kultura pracy Negocjacje Planowanie Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Zarządzanie
Książka przedstawia główne problemy, które zazwyczaj stoją na przeszkodzie w podejmowaniu decyzji: wąski wgląd w nasze problemy, krótkotrwałe emocje i zbytnia pewność siebie w przewidywaniu przyszłości. Książka dostarcza wiedzy na temat tego, jak kształtują się nasze decyzje i jak uniknąć podejmowania złych.
Otwórz
Bruce Daisley
Biznes Firma Kultura pracy Rozwój osobisty
Książka „Jedz, śpij, pracuj. Powtórz.” (2020) odpowiada na pytanie, które zadaje sobie zdecydowanie zbyt wielu z nas: dlaczego nasza praca wywołuje w nas, aż takie niezadowolenie i co, w związku z tym, możemy zrobić? Opierając się na różnorakich badaniach , książka ta identyfikuje problem leżący u podstaw niezadowolenia z miejsca pracy i podsuwa wachlarz jego możliwych rozwiązań.
Otwórz
John C. Maxwell
Biznes Kariera Kultura pracy Przywództwo Rozwój osobisty Sukces osobisty
How Successful People Think (2009) dowodzi, że sukces zależy od nastawienia. John C. Maxwell twierdzi, że jeśli chcesz osiągnąć sukces, nadszedł czas, aby zacząć myśleć realistycznie i empatycznie. Ten szczegółowy plan działania, pełen fascynujących przykładów historycznych i praktycznych porad zebranych od współczesnych ludzi odnoszących największe sukcesy, może pomóc w osiągnięciu celów i uniknięciu najczęstszych pułapek mentalnych.
Otwórz
The Joy of Work: 30 Ways to Fix Your Work Culture and Fall in Love With Your Job Again
Bruce Daisley
Biznes Firma Kultura pracy Rozwój osobisty
„Jak czerpać radość z pracy” (2019) jest książką oferującą zbiór porad na temat tego, w jaki sposób sprawić, aby nasza praca była mniej stresująca, a za to dużo bardziej zabawna i produktywna. Poddaje ona analizie wiele pułapek dla produktywności, które możemy odnaleźć we współczesnych miejscach pracy, a także zapewnia rozwiązania, zarówno dla zwiększenia wydajności, jak i osiągnięcia większej psychicznej równowagi. Zapewnia również kilka pomysłów na to, jak poprawić atmosferę w naszym miejscu pracy, a także stosunki z naszymi współpracownikami, tak aby osiągnąć harmonijną i efektywną pracę zespołową.
Otwórz
How Google Works
Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg
Biografia Biznes Kultura pracy Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Jak działa Google zawiera wskazówki biznesowe z jednego z największych osiągnięć w historii start-upów technologicznych. Napisana przez byłych członków ścisłego kierownictwa firmy, książka ta przedstawia, krok po kroku, drogę jaką Google podążało aby osiągnąć sukces; plan, którym może podążać również Twoja firma.
Otwórz
Measure What Matters: How Google, Bono, and the Gates Foundation Rock the World with OKRs
John Doerr
Biznes Kultura pracy Planowanie Przywództwo Zarządzanie
Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR (2018) to kronika życiowej podróży Johna Doerra, który wspiera organizacje we wdrażaniu celów i kluczowych dla nich rezultatów - inaczej znanych jako OKR. Z pomocą OKR firmy takie jak Google i instytucje non-profit, takie jak Fundacja Gatesa, zdołały przekształcić swój sposób wyznaczania celów, aby osiągać nowe szczyty.
Otwórz
Necessary Endings
Henry Cloud
Biznes Kultura pracy Przywództwo Psychologia Relacje Zarządzanie
Konieczne zakończenia (2010) jest o zakończeniach i o tym, dlaczego czasami najlepiej jest zakończyć pewne relacje biznesowe lub osobiste. Niezależnie od tego, czy chodzi o naszą pracę, czy życie prywatne, zakończenia są konieczne, jeśli chcemy się rozwijać i realizować nasze marzenia. Jednakże zakończenia rzadko - jeśli w ogóle - są łatwe. Książka ta w mgnieniu oka dostarcza wielu dobrych rad na temat tego, jak zorganizować je z korzyścią dla siebie.
Otwórz
It Doesn’t Have to Be Crazy at Work
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Kultura pracy Przywództwo Zarządzanie Zarządzanie czasem
Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces (2019) jest świetnym antidotum na problemy w pracy. Książka jest oparta na prawdziwych przykładach z firmy zajmującej się oprogramowaniem należącej do autora książki. Dzięki temu poradnikowi dowiesz się jak osiągnąć spokój i opanowanie w pracy.
Otwórz
Indistractable: How to Control Your Attention and Choose Your Life
Nir Eyal
Biznes Kariera Kultura pracy Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty
Książka "Nierozpraszalni" zajmuje się jednym z najczęstszych problemów współczesnego życia, mianowicie rozproszeniem, za które często obwinia się współczesną technologię. Nir Eyal twierdzi jednak, że choć smartfony i aplikacje mogą przeszkadzać w wykonywaniu bardziej sensownej pracy, to nie one są główną przyczyną problemu. W takim razie co jest? W tym tekście Eyal przedstawia czteroczęściowy model, który wyjaśnia, jak naprawdę działa rozproszenie uwagi i co możesz zrobić, aby je przezwyciężyć.
Otwórz
Remote: Office Not Required
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Kultura pracy Nauka Przywództwo Technologia Zarządzanie Zasoby ludzkie
Pozycja Remote.Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne zapewnia czytelnikowi poznanie tajników tak zwanej “pracy zdalnej” , możliwej dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii. Książka szczegółowo obrazuje obawy przedsiębiorców przed pracą z domu, jak i korzyści płynące ze zdalnej formy funkcjonowania firmy. Dodatkowo zapewnia praktyczne wskazówki dla menedżerów i osób zarządzających firmą, które mogą pomóc wprowadzić, lub jeśli już takowa jest stosowana, polepszyć funkcjonowanie firmy w trybie zdalnym.
Otwórz
Patrick Lencioni
Biznes Finanse osobiste Kariera Kultura pracy Przywództwo Sukces osobisty Zarządzanie
Możliwe jest budowanie organizacji, do której ludzie przychodzą z uśmiechem. Trzeba zacząć od zidentyfikowania unikalnego talentu każdego pracownika, a następnie umieścić ich tam, gdzie będą czerpać największą radość z wykorzystania swojego talentu. Wymaga to również umożliwienia pracownikom bliskiej współpracy z osobami, które uzupełniają ich umiejętności w trakcie całego procesu tworzenia idei, aktywacji i wdrażania. Kiedy uzupełniający się geniusze pracują razem nad wspólnym celem, osiągają lepsze wyniki i znajdują więcej satysfakcji w swojej pracy.
Otwórz
Patrick Lencioni
Biznes Kultura pracy Przywództwo Zarządzanie
Ten tekst określa kluczowe zasady budowania zdrowej organizacji, w której wszyscy pracownicy dążą do realizacji wspólnych celów. Dzięki temu mogą osiągnąć swój pełny potencjał, podczas gdy nieuczciwi konkurenci marnują zasoby w wewnętrznych sprzeczkach.
Otwórz
Henry Cloud
Biznes Kultura pracy Przywództwo Psychologia Relacje
The Power of the Other (2016) ukazuje, w jaki sposób relacje w naszym życiu wywierają znaczący wpływ na nasz sposób myślenia, działania i odczuwania. Książka analizuje, dlaczego niektóre relacje nam szkodzą, podczas gdy inne nas wzmacniają. Co istotne, dowiesz się, jak kultywować prawdziwe związki, które spełniają Cię i pomagają Ci rozwijać się jako osoba.
Otwórz
Patrick Lencioni
Biznes Kariera Kultura pracy Przywództwo Sukces osobisty
Książka "The Truth About Employee Engagement" mówi o tym, jak zmienić każdy rodzaj pracy z syzyfowej na sensowną. Korzystając z trzech wytycznych, odnajdziesz radość i satysfakcję w swojej pracy. Ten tytuł oferuje wskazówki dla pracodawców dotyczące tworzenia środowiska, w którym pracownicy mogą się rozwijać, a także porady dla bezrobotnych, jak znaleźć pracę, która będzie dla nich idealnie dopasowana.
Otwórz
Henry Cloud
Biznes Kultura pracy Przywództwo Psychologia Relacje
Trust (2023) to subtelny i praktyczny przewodnik po tym istotnym elemencie relacji międzyludzkich. Ukazuje głębokie znaczenie zaufania jako elementu składowego naszego życia i przedstawia pięć podstawowych elementów niezbędnych do jego budowania i utrzymywania.
Otwórz
The Ideal Team Player: How to Recognize and Cultivate The Three Essential Virtues
Patrick Lencioni
Biznes Kultura pracy Przywództwo Zarządzanie
Książka "Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu" bada rolę, jaką odgrywa praca zespołowa w dzisiejszym środowisku biznesowym i pokazuje, jak zbudować zespół nastawiony na sukces. Wyjaśnia, co wyróżnia dobrego gracza zespołowego, jak go znaleźć i jakich strategii będziesz potrzebował, aby zbudować firmę wokół koncepcji współpracy.
Otwórz