Zamiast unikać ingerencji swoich przełożonych, upewnij się, że dostarczasz im informacji, których potrzebują.




Kiedy Babin i Willink przebywali w Iraku jako dowódcy jednostek Navy SEALs, Babin bardzo często wbiegał do biura Willinka domagając się wyjaśnień, dlaczego ci przełożeni wysyłają mu tak wiele maili z, jak to określał, głupimi pytaniami. Dlaczego tak go nękali? Czy jego dowódcy nie zdawali sobie sprawy z tego, jak wiele problemów dźwigał na swoich barkach?

W takiej sytuacji Willink zazwyczaj odpowiadał: „Nie, ponieważ nie poczuwasz się do przekazania im zbyt wielu informacji”. Taka odpowiedź pomogła Babinowi zrozumieć, że jego przełożeni nie byli niespełna rozumu, a szczegółowe pytania o operacje zadawali mu, ponieważ on sam nie przekazywał im wystarczająco dużo informacji.

Innymi słowy, dowódca Babina starał się wyciągnąć od niego jak najwięcej informacji na temat misji, aby móc je zaakceptować, przesłać dalej do kolejnych osób odpowiedzialnych za ich analizę i wreszcie uzyskać dla Babina ostateczną zgodę na wcielenie ich w życie.

Uzmysłowienie sobie tego procesu było dla Babina ważną lekcją. Musiał poddać analizie swoje własne negatywne nastawienie i postarać się najbardziej jak tylko mógł, aby przedłożyć swoim przełożonym szczegółowe schematy dotyczące planowanych operacji.

Jednakże, bardzo wielu przywódców biznesowych, nie potrafi zrozumieć jak istotną kwestią jest utrzymanie dobrej relacji ze swoimi przełożonymi.

Spójrz na przykład liderów, którzy sądzą, że fakt iż ich przełożony nie zapewnia wystarczającego wsparcia ani im samym, ani ich zespołom, jest całkowicie winą tego przełożonego. Tym co faktycznie powinni oni zrobić, jest spojrzenie w lustro i przypomnienie sobie, że to na nich spoczywa odpowiedzialność przekazania przełożonym szczegółowych informacji pozwalającym im na okazanie niezbędnego w danej sytuacji wsparcia.

Mówiąc inaczej, dobry dowódca zawsze dba o to, aby o jego kolejnych krokach poinformowani zostali zarówno jego podwładni, jak i przełożeni. Wzięcie na sobie pełnej odpowiedzialności przywódczej oznacza przewodzenie i wpływanie na wszystkie otaczające cię osoby, niezależnie od tego czy w strukturach organizacyjnych stoją one wyżej czy niżej od ciebie.