logo

Kategoria: Biznes

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Biznes'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 361

Daniel Levitin
Biznes Nauka Psychologia Rozwój osobisty Zarządzanie Zarządzanie czasem
„Zorganizowany umysł” zapewnia nam wnikliwe wyjaśnienie tego, w jaki sposób nasz mózg przyswaja otrzymywane informacje – proces szczególnie istotny w dzisiejszej dobie wszechogarniającej informacji. Jest również praktycznym przewodnikiem, jak skutecznie radzić sobie z natłokiem decyzji koniecznych do podjęcia w naszym codziennym życiu. Ucząc się bardzo dobrze przemyślanych strategii, które pomogą ci się lepiej zorganizować, staniesz się dużo bardziej produktywny w swoim życiu.
Otwórz
Henry Cloud
Biznes Kultura pracy Przywództwo Psychologia Relacje
The Power of the Other (2016) ukazuje, w jaki sposób relacje w naszym życiu wywierają znaczący wpływ na nasz sposób myślenia, działania i odczuwania. Książka analizuje, dlaczego niektóre relacje nam szkodzą, podczas gdy inne nas wzmacniają. Co istotne, dowiesz się, jak kultywować prawdziwe związki, które spełniają Cię i pomagają Ci rozwijać się jako osoba.
Otwórz
Seth Godin
Biznes Motywacja Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sukces osobisty Twórcze pisanie
The Practice (2020) jest poradnikiem przeznaczonym zarówno dla kreatywnych specjalistów, jak i tych, którzy chcą się zawodowo rozwijać. Autor Seth Godin obala mity o tym, że twórcy są samotnymi wilkami, a kreatywności nie da się nauczyć, i oferuje szereg praktycznych wskazówek i spostrzeżeń, jak zwiększyć pewność siebie i pogłębić praktykę twórczą.
Otwórz
Alice Schroeder
Biografia Biznes Ekonomia Finanse Historia Inwestycje
" Do 11 roku życia udało mu się odłożyć 120 dolarów, co w 1941 roku było bardzo dużą sumą pieniędzy. Za te pieniądze dokonał swojej pierwszej inwestycji. Wykupił sześć akcji firmy Cities Service Preferred - trzy dla siebie i trzy dla swojej siostry Doris". The Snowball (2008) przedstawia odkrywcze spojrzenie nie tylko na życie, ale i czasy jednego z najbardziej fascynujących ludzi współczesnej Ameryki: Warrena Buffetta. Sprawdź, jak ten nieśmiały i nieporadny człowiek zarobił swój pierwszy milion dolarów i jak przestrzeganie kilku podstawowych zasad pozwoliło mu stać się najbogatszym człowiekiem na świecie.
Otwórz
David S. Kidder
Biznes Przedsiębiorczość Startupy
„Podręcznik młodego przedsiębiorcy” (2012) to poradnik oferujący ci zasady budowania firmy przedstawiane przez założycieli kilku odnoszących największe sukcesy startupów. Dzięki serii wywiadów przeprowadzonych z założycielami takich firm, jak Linkedin czy Spanx, autor odkrywa sekrety tego co należy zrobić, aby przedsiębiorstwo osiągnęło sukces.
Otwórz
Patrick Lencioni
Biznes Kariera Kultura pracy Przywództwo Sukces osobisty
Książka "The Truth About Employee Engagement" mówi o tym, jak zmienić każdy rodzaj pracy z syzyfowej na sensowną. Korzystając z trzech wytycznych, odnajdziesz radość i satysfakcję w swojej pracy. Ten tytuł oferuje wskazówki dla pracodawców dotyczące tworzenia środowiska, w którym pracownicy mogą się rozwijać, a także porady dla bezrobotnych, jak znaleźć pracę, która będzie dla nich idealnie dopasowana.
Otwórz
Ash Ali, Hasan Kubba
Biznes Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Wydajność
The Unfair Advantage (2020) ukazuje, że każdy z nas ma coś, co może doprowadzić nas do sukcesu. Bazując na swoim bogatym doświadczeniu w świecie start-upów, współautorzy Ash Ali i Hasan Kubba przedstawiają różne osobiste zalety i sposoby ich wykorzystania z korzyścią dla Twojej firmy. Bez względu na to, gdzie jesteś na swojej drodze do start-upu, The Unfair Advantage pomoże Ci określić, co daje Ci przewagę i jak możesz natychmiast zacząć ją wykorzystywać.
Otwórz
Richard Branson
Biografia Biznes Motywacja Przywództwo Rozwój osobisty
"The Virgin Way" zgłębia sekrety przywództwa według Richarda Bransona. Czerpiąc z prawdziwych anegdot z dekad doświadczenia autora i ekscentrycznego sposobu prowadzenia biznesu, ten tekst jest wglądem w jeden z najbardziej innowacyjnych umysłów świata.
Otwórz
This Is Marketing: You Can't Be Seen Until You Learn to See
Seth Godin
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość
„To jest marketing!” (2018) to książka rozpoczynająca się dość prowokującym stwierdzeniem, które mówi, że ogólny kształt znanego nam marketingu zmienił się znacząco w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, jednak my sami nie dostosowaliśmy odpowiednio naszego myślenia o nim. Nasz mentalny model marketingu nadal umieszcza w jego epicentrum reklamę – co w dobie Internetu, nie ma już jednak zbytniego sensu. Potrzebujemy nowej filozofii.
Otwórz
Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most
Greg McKeown
Biznes Psychologia Rozwój osobisty Wydajność Zarządzanie czasem
To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne (2021) kwestionuje przekonanie, że osiągnięcie czegokolwiek wartościowego oznacza nadmierny wysiłek. Ten prosty przewodnik opisuje, jak sprawić, by zadania i projekty wydawały się łatwe, działania, które możemy podjąć, aby zmaksymalizować nasze wysiłki, oraz techniki zwiększania wydajności przy jednoczesnym utrzymaniu niskich nakładów.
Otwórz
Traction: A Startup Guide to Getting Customers
Gabriel Weinberg, Justin Mares
Biznes Marketing i reklama Startupy Technologia
Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost (2014) objaśnia, czemu sukces każdego start-upu zależy nie tylko od oferowanych przez niego produktów, ale także od bazy klientów, jaką zbuduje. Weinberg i Mares przedstawiają sprawdzone metody pozyskiwania klientów i pomagają wybrać te najlepsze dla każdej fazy rozwoju firmy. Przy odrobinie Trakcji zdobędziesz - i rozwiniesz - publiczność, na którą zasługuje Twój produkt.
Otwórz
Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, eBooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business
Ann Handley, C.C. Chapman
Biznes Komunikacja Marketing i reklama Social Media Sprzedaż Twórcze pisanie Umiejętności komunikacyjne
Treść jest kluczowa (2012) stanowi przewodnik publikowania treści, dzięki któremu wdrożysz skuteczne i trwałe rozwiązania. Bez względu na to, czy jesteś nowicjuszem w dziedzinie mediów społecznościowych, czy też obeznanym z siecią profesjonalistą, niniejsze fragmenty wprowadzą Cię w tajniki narzędzi służących do publikowania treści w sieci oraz w serwisach społecznościowych, dając po drodze wiele pomocnych wskazówek dotyczących zawartości.
Otwórz
Henry Cloud
Biznes Kultura pracy Przywództwo Psychologia Relacje
Trust (2023) to subtelny i praktyczny przewodnik po tym istotnym elemencie relacji międzyludzkich. Ukazuje głębokie znaczenie zaufania jako elementu składowego naszego życia i przedstawia pięć podstawowych elementów niezbędnych do jego budowania i utrzymywania.
Otwórz
The Ideal Team Player: How to Recognize and Cultivate The Three Essential Virtues
Patrick Lencioni
Biznes Kultura pracy Przywództwo Zarządzanie
Książka "Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu" bada rolę, jaką odgrywa praca zespołowa w dzisiejszym środowisku biznesowym i pokazuje, jak zbudować zespół nastawiony na sukces. Wyjaśnia, co wyróżnia dobrego gracza zespołowego, jak go znaleźć i jakich strategii będziesz potrzebował, aby zbudować firmę wokół koncepcji współpracy.
Otwórz
Your Brain at Work: Strategies for Overcoming Distraction, Regaining Focus, and Working Smarter All Day Long
David Rock
Biznes Motywacja Nauka Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Zarządzanie
Książka " Twój mózg w działaniu" bada funkcjonowanie mózgu i przedstawia wiele metod, dzięki którym możemy myśleć produktywnie. Opierając się na tysiącach badań neuropsychologicznych przeprowadzonych w ciągu ostatnich 25 lat, książka przedstawia wiele strategii, które pomogą nam przezwyciężyć roztargnienie i lepiej się skoncentrować.
Otwórz
Beyond Entrepreneurship 2.0. Turning your business into an enduring great company
Jim Collins, Bill Lazier
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Zarządzanie
Twoja firma 2.0 (2020) stanowi uaktualnienie najważniejszego podręcznika biznesowego Jima Collinsa i Billa Laziera z 1992 r., Twoja firma, dla współczesnych przedsiębiorców, wizjonerów i innowatorów. Niniejsza nowa edycja łączy w sobie ponadczasowe porady biznesowe i strategie z oryginalnego tekstu, uzupełnione o najnowocześniejsze spostrzeżenia i studia przypadków odnoszące się do dzisiejszego świata biznesu.
Otwórz
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Austin Kleon
Biznes Kreatywność Przedsiębiorczość Psychologia Rozwój osobisty Twórcze pisanie Wydajność
Książka "Twórcza kradzież" pomoże Ci odkryć sekret tworzenia wielkiej sztuki, jaką jest "kradzież". Żaden artysta nie tworzy swoich dzieł z niczego: na każdą sztukę ma wpływ sztuka, która powstała przed nią. Z tej książki dowiesz się, jak "kraść" z dzieł swoich bohaterów i wykorzystywać je do tworzenia czegoś nowego i niepowtarzalnego. Zawiera również ważne porady dotyczące wykorzystania internetu do rozpoczęcia kariery, aby inni mogli cieszyć się Twoją kreatywnością!
Otwórz
Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Biznes Planowanie Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera (2010) to kompleksowy przewodnik dotyczący kreowania innowacyjnych modeli biznesowych. Począwszy od wczuwania się w potrzeby klientów i nawiązywania z nimi kontaktu, po znajdowanie inspiracji dla produktów i uczenie się od niektórych z najbardziej przełomowych platform, te mrugnięcia pomogą Ci rozpocząć myślenie biznesowe.
Otwórz
Titan: The Life of John D. Rockefeller, Sr.
Ron Chernow
Biografia Biznes Historia Historia firm
Książka "Tytan" to obszerna biografia Johna D. Rockefellera, Sr., pierwotnego potentata naftowego i założyciela Standard Oil, największej marki w branży w XIX i na początku XX wieku. Książka opowiada historię Rockefellera od jego skromnego dzieciństwa, poprzez stanie się najbogatszym człowiekiem w historii Ameryki, aż po jego dziwaczną emeryturę. Zapewnia wgląd w życie osobiste Rockefellera, praktyki biznesowe i działalność dobroczynną.
Otwórz
Unf*ck Yourself: Get Out of Your Head and into Your Life
Gary John Bishop
Biznes Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty
Unf*ck yourself! Napraw się! dedykowana jest tym, którzy doświadczają destruktywnego monologu wewnętrznego, powstrzymującego od spełniania celów, marzeń i czerpania radości z życia. W centrum osobistych i biznesowych sukcesów autor upatruje działanie, które w prezentowanej książce jest esencją dobrej zmiany. Książka dzieli rozdziały według siedmiu deklaracji, których przestrzeganie i zrozumienie ułatwi czytelnikowi zrozumienie swojej sytuacji i posłuży jako kompas w chwilach zwątpienia.
Otwórz
Born to Win: Find Your Success
Zig Ziglar, Tom Ziglar
Biznes Finanse osobiste Kariera Rozwój osobisty
Książka pod tytułem "Urodzony zwycięzca. Znajdź swój własny kod sukcesu" autorstwa Ziga Ziglara i Toma Ziglara to pozycja czytelnicza skupiająca się na etapach osiągania sukcesu. Dzieło literackie zostało podzielone na trzy części. Pierwsza z nich dotyczy planowania realizacji zamierzonych celów, następna porusza kwestię związane z przygotowaniami, natomiast ostatnia - z oczekiwaniami wynikającymi z podejmowanego trudu.
Otwórz
Chris C. Ducker
Biznes Outsourcing Przedsiębiorczość Zarządzanie
Virtual Freedom jest pełnoprawnym poradnikiem sztuki outsourcingu, który szczegółowo opisuje wszystko to, o czym będziesz musiał pomyśleć, tworząc swój wirtualny zespół. Książka jest także pełna solidnych porad umożliwiających uniknięcia najczęstszych wpadek.
Otwórz
Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World
Gary Vaynerchuk
Biznes E-commerce Firma Marketing i reklama Social Media
Jab, Jab, Jab, Right Hook tłumaczy jak managerowie, marketerzy i małe biznesy mogą wykorzystać platformy społecznościowe, takie jak Facebook do rozbudowania swojego wizerunku publicznego. Dobra kampania reklamowa z użyciem mediów społecznościowych może zadać śmiertelny cios – tytułowy prawy sierpowy (right hook), który ogłusza klientów i sprawia, że kupują ich produkt. Autor uczy sztuczek z użyciem mediów społecznościowych, dzięki którym Twój produkt będzie latał jak motyl i żądlił jak pszczoła.
Otwórz
Daniel Levitin
Biznes Filozofia Media Nauka Polityka Socjologia Statystyka
„Uzbrojeni w kłamstwa, czyli jak myśleć krytycznie w szalonych czasach informacji” (2016) jest podręcznikiem dla współczesnego użytkownika mediów. Wyposaży cię ona w zestaw umiejętności, które pozwolą ci na analizę składową informacji, którymi jesteś bombardowany, kiedy przeglądasz Internet lub oglądasz telewizję. Poświęć trochę czasu i nie pozwól się oszukiwać, dzięki zdobyciu wiedzy, jak odróżnić prawdę od fikcji.
Otwórz
Roger Lowenstein
Banki i bankowość Biznes Ekonomia Finanse Kapitalizm
When Genius Failed (2001) opisuje wzlot i upadek LTCM (Long-Term Capital Management), największego na świecie funduszu inwestycyjnego w historii. Ujawnia ona niewygodne prawdy dotyczące natury inwestycji i kruchości modeli wykorzystywanych do oceny ryzyka.
Otwórz
Dan Sullivan, Benjamin Hardy
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
Who Not How (2020) opisuje zupełnie nowy sposób postrzegania przedsiębiorczości, wyznaczania nowych celów i podejmowania działań zespołowych. Stworzony przez trenera biznesu Dana Sullivana sposób myślenia Who Not How pokazuje, jak ważne jest zlecanie zadań innym. Oferując im pomoc w osiąganiu celów, zyskasz więcej wolnego czasu, zwiększysz swoje dochody i nawiążesz wartościowe, trwałe relacje zawodowe.
Otwórz
Tom Eisenmann
Biznes Przedsiębiorczość Startupy
Książka "Why Startups Fail" wskazuje sześć głównych przyczyn niepowodzeń startupów. Przedstawia narzędzia do analizy upadłości startupów, które pokazują, jak różne aspekty biznesu współdziałają ze sobą. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać te ramy do oceny kondycji swoich własnych przedsięwzięć.
Otwórz
Great Leaders Have No Rules: Contrarian Leadership Principles to Transform Your Team and Business
Kevin Kruse
Biznes Przywództwo Sukces osobisty Zarządzanie
Wielcy Przywódcy Nie Mają Zasad (2019) zachęca przywódców do przyjęcia przekornego podejścia do zarządzania ludźmi i ich czasem, tak aby łatwiej i szybciej osiągali sukcesy. Określając wady tradycyjnych lub typowych praktyk przywódczych, uświadamia, dlaczego pójście pod prąd skutkuje lepszymi wynikami.
Otwórz
Great by Choice: Uncertainty, Chaos, and Luck - Why Some Thrive Despite Them All
Jim Collins, Morten T. Hansen
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
Współczesność to miejsce niepewne, nieustannie zmieniające się i często chaotyczne. Wiele firm nie jest w stanie przetrwać w tym chaosie, ale niektóre nie tylko są w stanie przetrwać w tych zmieniających się warunkach, ale nawet się w nich rozwijać. Książka „Wielcy z wyboru” analizuje, dlaczego te firmy odnoszą sukcesy, podczas gdy większość innych ponosi porażkę. Publikacja ta jest efektem wyczerpujących, dogłębnych badań środowiska biznesowego. Dowodzi, że sukces nie jest wynikiem tego, że firma jest bardziej innowacyjna, odważna lub otwarta na podejmowanie ryzyka, ani nie jest wynikiem zwykłego szczęścia lub przypadku. Tak naprawdę sukces wynika z połączenia dyscypliny, innowacji opartych na dowodach i strachu przed porażką, który graniczy z paranoją. To właśnie ten przepis, a nie szczęście, pozwala niektórym firmom stać się wielkimi.
Otwórz
The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google
Scott Galloway
Biznes Ekonomia Historia firm Startupy Technologia
Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google (2017) przygląda się wspaniałym superpotęgom ery cyfrowej - Apple, Amazon, Facebook i Google - i stara się odpowiedzieć na kilka trudnych pytań: W jaki sposób firmy te zmieniły świat, w którym żyjemy, oraz jaka jest ich recepta na sukces? Jak pozostałe firmy mogą wznieść się na podobne szczeble władzy? Co trzeba zrobić, by dobrze prosperować w świecie kształtowanym przez ów Czwórkę?
Otwórz