Zastosowanie 'Konceptu jeża' wyznaczy nam prostą ścieżkę działania.
Wyobraź sobie przebiegłego lisa, każdego dnia stosującego mnogość podstępów i zaskakujących sposobów na ostateczne schwytania smakowitego zwierzaczka. Odpowiedź jeża na takie ataki jest zawsze taka sama, zwinąć się w, niemożliwą do schwytania, kolczastą kulkę. Właśnie ta wierność sprawdzonej metodzie postępowania sprawia, że jeżowi udaje się przeżywać kolejne dni.
Firmy, które z dobrych stały się wielkimi zapewne odnalazły swój własny, unikatowy "Koncept jeża", a aby to osiągnąć odpowiadały sobie na następujące pytania:
W czym możemy być najlepsi na świecie?
Co jest naszą pasją?
Na jakim kluczowy wskaźniku ekonomicznym powinniśmy się skupić?
Średnio po 4 latach debat i dyskusji, na skrzyżowaniu odpowiedzi na te cztery powyższe pytania, firmy, które z dobrych stały się wielkimi znalazły swojego jeża. Kiedy już się to stało, wszystkie decyzje podejmowane w kolejnych latach zależały od tego jeża właśnie, a on był gwarancją ich sukcesu.
Zastanów się teraz nad sytuacją sieci aptek o nazwie Walgreens. Zdecydowali oni, że staną się najlepszą oraz najwygodniejszą apteką zorientowaną na wysoki zysk klienta podczas każdej jego wizyty. Takie właśnie założenia stały się ich jeżem i poprzez wytrwałe wdrażanie ich w życie, pomnożyli siedmiokrotnie całkowitą wartość swoich akcji.
Swojego jeża nie określiły natomiast apteki Eckerd Pharmacy, których rozwój był sporadyczny oraz nie miał jednego, określonego kierunku. W rezultacie po kilku latach, zaprzestali oni działalności jako samodzielna firma.
Zastosowanie "Konceptu jeża" wyznaczy nam prostą ścieżkę działania.