Zacznij odbierać feedback jako coś pozytywnego i ucz się na błędach.
Jeśli na samą myśl o słowie feedback odczuwasz skoki ciśnienia lub też odczuwasz potęgujący się stres, to znaczy, że feedback nie jest dla Ciebie zjawiskiem pozytywnym. Zbyt wielu z nas kojarzy je z karą, zwątpieniem w siebie, niezręczną rozmową lub ubraną w ładne słowa naganą. I nawet, jeśli informacja zwrotna jest pozytywna, może być frustrująco niejasna lub nieprzydatna. W rezultacie nasze mózgi zostały zaprogramowane tak, aby miały negatywne psychologiczne, a nawet fizyczne reakcje, na negatywny feedback.
To wcale nie musi tak wyglądać! W teorii feedback to informacje i spostrzeżenia, które powinny pomóc nam w rozwoju. Zrozumienie tego, jak postrzegają nas inni oraz korzystanie z rad naszych kolegów i przełożonych ma kluczowe znaczenie dla naszego rozwoju w miejscu pracy.
Nadszedł więc czas, byśmy wszyscy podjęli starania na rzecz stworzenia lepszej praktyki przekazywania informacji zwrotnych. Na szczęście stosunkowo łatwo jest to zrobić, gdy zrozumiemy, dlaczego reagujemy negatywnie na informacje zwrotne i będziemy mogli udzielić praktycznych wskazówek, które pomogą nam w lepszym podejściu. Aby dowiedzieć się, jak zmienić swoje nastawienie i nauczyć się, jak lepiej szukać, odbierać i udzielać informacji zwrotnych, czytaj dalej.
W tym streszczeniu odkryjesz również
- dlaczego lepsza informacja zwrotna poprawi wyniki finansowe Twojej firmy,
- jak pozytywny przekaz pomaga stworzyć fundament dla dobrego feedbacku,
oraz
- poznasz pomysły i sugestie mające na celu zwiększenie wpływu, jaki można wywrzeć, przekazując lub odbierając feedback.