Aby zyskać pozytywny feedback, musisz znać siebie i analizować informacje krok po kroku.




Czy jesteś dumny ze swojej szczerości? Cóż, to może być trudne dla kogoś bardziej wrażliwego. Przyjrzyjmy się więc ostatniemu elementowi dobrego feedbacku - poznawania siebie. Twoja własna osobowość, podejście do życia zawodowego i styl komunikacji mają wpływ na informacje zwrotne, których udzielasz.

Upewnij się więc, że zastanawiasz się nad tym, jak sobie radzisz i rozumiesz, że czasami możesz potrzebować dostosować swój ton lub podejście.

Powinieneś również upewnić się, że masz całkowitą jasność co do swoich intencji, gdy udzielasz informacji zwrotnych. Dzieje się tak dlatego, że czasami nie jesteśmy w stanie osiągnąć naszego celu: pomóc innym ludziom. Jeśli jesteś zły z powodu niedotrzymania terminu, albo z powodu źle wykonanego projektu i chcesz podzielić się z nami odrobiną winy, zatrzymaj się na chwilę. Zadaj sobie pytanie, dlaczego naprawdę udzielam informacji zwrotnych? Czy to ma pomóc w rozwoju tej osoby? Czy też naprawdę robię to dla własnych korzyści?

Więc teraz masz odpowiednie nastawienie. Jakie praktyczne kroki możesz podjąć, aby twoje opinie były na najwyższym poziomie? Cóż, dobrym rozwiązaniem jest skupienie się na częstym przekazywaniu spostrzeżeń na małą skalę.

Im częściej się dzielimy, tym bardziej wszyscy się uczymy. Badanie uczniów wykazało, że ich uczenie się jest bardziej efektywne, a ich wyniki lepsze, gdy otrzymują informację zwrotną przed, w trakcie i po procesie uczenia się, a nie tylko po nim. Daje im to czas i przestrzeń do refleksji. Cóż, my, dorośli, wcale się tak od nich nie różnimy. Badania sugerują, że najlepszym rozwiązaniem jest przekazywanie nieformalnych informacji zwrotnych przynajmniej co dwa tygodnie.

Może myślisz: "Do diabła, nie mam czasu na wysłuchiwanie feedbacku co dwa tygodnie!". Cóż, dobra wiadomość jest taka, że możesz oszczędzić trochę czasu. Spróbuj przekazać tylko jedną sugestię lub cel, na którym odbiorca może się skupić. Wszyscy jesteśmy bombardowani milionami informacji każdego dnia, więc nasze możliwości przetwarzania są na granicy możliwości.

Utrzymywanie rzeczy na małą skalę i zarządzanie nimi poważnie, zwiększa szanse na to, że Twoja informacja zwrotna zostanie uwzględniona. I pamiętaj, że najłatwiej jest zacząć od zauważenia wszystkich wspaniałych rzeczy, które dzieją się wokół Ciebie i przekazania współpracownikom feedbacku na temat tego, co robią dobrze.

Oto ostatnia rada. Rozpowszechniaj więcej pozytywnych informacji zwrotnych. Według Jacka Zengera, konsultanta do spraw przywództwa, badania pokazują, że menedżerowie są w rzeczywistości mniej efektywni i mają mniejszy wpływ, jeśli chodzi o dzielenie się dobrą informacją zwrotną, niż im się wydaje. Więc nawet jeśli uważasz, że udzielasz pozytywnej informacji zwrotnej to postaraj się bardziej.