Szukaj feedbacku z różnych źródeł i zadawaj sprecyzowane pytania.




Jeśli chcesz poprawić swoją wydajność, to przestań czekać na informację zwrotną i poproś o nią. Jeśli to zrobisz, to prawdopodobnie zobaczysz wyniki. W artykule Forbsa, konsultant do spraw przywództwa Jack Zenger mówi o badaniach, które wyraźnie pokazują, że organizacje proszące o informacje zwrotną mają lepszą wydajność i silniejsze zespoły.

Dlaczego więc nie zrobić kroku w kierunku lepszej kultury informacji zwrotnej w Twojej organizacji, szukając informacji zwrotnej dla siebie? Oto kilka wskazówek, jak możesz stać się świetnym poszukiwaczem informacji zwrotnych.

Po pierwsze, upewnij się, że Twoje pytanie jest ukierunkowane. Z badań wynika, że osoby udzielające informacji zwrotnych mogą być zestresowane, jeśli zapytamy ich o coś obszernego. Na przykład: "Czy możesz mi powiedzieć, jak sobie radzę w tej chwili?" Lepsze podejście polega na tym, by być jak najbardziej konkretnym. Jeśli masz przed sobą dużą prezentację, możesz spytać swojego przełożonego: "Czy podczas dzisiejszej prezentacji dla marketingu możesz mieć oko na moją mowę ciała i kontakt wzrokowy z publicznością? Trochę się martwię, że za bardzo się ruszam i nie skupiam się na publiczności." Jest to miła, jasno określona prośba, a to z kolei da Ci konkretne informacje, a nie jakieś ogólne komentarze odnośnie twojej prezentacji.

Po drugie, zastanów się, jak możesz uzyskać informacje zwrotne z wielu różnych źródeł. To dlatego, że im więcej źródeł informacji zwrotnych masz, tym więcej się nauczysz. A jeśli te źródła są zróżnicowane, masz większe szanse na uzyskanie rzetelnego obrazu swoich wyników, niż gdybyś tylko słuchał jednego menedżera. Jej perspektywa może być cenna, ale jest to przecież tylko jedna perspektywa.

Zastanów się więc, kto inny mógłby udzielić Ci przydatnych informacji zwrotnych. Świetnym, ale często pomijanym źródłem uczciwej informacji zwrotnej, jest nasza najbliższa grupa rówieśnicza. Zbyt często, kiedy szukamy informacji zwrotnej, szukamy jej u naszych menedżerów lub liderów, a to właśnie Twoi rówieśnicy są ludźmi, którzy znają Cię najlepiej - pracują z Tobą dzień po dniu i widzą zarówno Twoje najlepsze, jak i najgorsze strony.

Badanie przeprowadzone przez Globoforce, dostawcę rozwiązań w zakresie uznawania kwalifikacji, wykazało, że prawdopodobieństwo pozytywnego wpływania na wyniki finansowe jest prawie 36 procent większe przy współpracy z rówieśnikami, niż w przypadku samej współpracy na poziomie menedżer-pracownik.

Kiedy wprowadzamy wszystkich w rozmowę zwrotną, korzystamy z bogatszego chóru głosów.